• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

گلوگاه ترافیکی تبریز باز شد

  • کد خبر : 79746
  • 30 شهریور 1401 - 11:30
گلوگاه ترافیکی تبریز باز شد
یاز اکو - تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی ( ارتش) دیروز عصر به بهره‌برداری رسید تا یکی دیگر از گلوگاه‌های ترافیکی شهر تبریز باز شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ تبریز ، مسیر سرعتی خیابان آزادی در مرکز تبریز که از میدان جهاد( نصف راه) آغاز شده و پس از گذر از چهار راه لاله و و ابوریحان و چند تقاطع دیکر مثل تقاطع ارتش در نهایت به چهارراه آبرسان ختم می‌شود. این مسیر سرعتی و تندرو یکی از مسیرهای پرترافیک شهر تبریز است که به دلیل تقاطع داشتن با مسیرهایی نظیر کمربندی میانی و همچنین کنارگذرهای شهید کسائی و پاسداران، مسیری بسیار پر رفت و آمد و شلوغ است که البته این شلوغی در ساعات پیک به اوج خود می‌رسد.

همین معضل در تقاطع ارتش بود که موجب شد مدیران شهری به فکر ارائه راهکاری برای کاهش حجم بار ترافیک از این محدوده و ارتقای سلامت شهروندان بیفتند و کلید اجرای عملیات روگذر در این تقاطع زده شود. نزدیک به دو سال بود که ساکنان این منطقه و همچنین شهروندان گرفتار در ترافیک منتظر افتتاح پروژه‌ای بودند تا ترافیک این منطقه را به طور کلی از بین ببرد.

با پایان یافتن عملیات اجرایی و افتتاح این پروژه دیگر شاهد ترافیک و همچنین تصادفات متعددی که در پشت چراغ چشمک زن این تقاطع اتفاق می‌افتاد، نخواهیم بود. مسیری سرعتی و تقریبا بدون چراغ قرمز، مجموعه پل‌های روگذر و زیر گذر درخیابان آزادی که طی چند مرحله و سالها قبل به اجرا در آمده که مرحله پایانی این پروسه با افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی ( ارتش) به‌صورت کامل به اتمام رسید.

دیروز عصر این پروژه به‌صورت کامل و بدون تشریفات توسط خود شهروندان به بهره‌برداری رسید تا شهروندان بتوانند از این پس، مسیر خیابان آذربایجان و در ادامه خیابان آزادی ( حد فاصل میدان آذربایجان تا چهارراه عباسی و در نهایت کنارگذر پاسداران) را بدون توقف در چراغ قرمز و در نهایت با کاهش قابل‌توجه توقف در ترافیک طی کنند.

حل و فصل معضل گلوگاه‌های ترافیکی تبریز

به هر حال اینگونه به نظر می‌رسد که شهرداری تبریز و به تبع آن شهرداری منطقه ۳ تبریز اهتمام ویژه‌ای برای انجام امور در راستای حل و فصل معضل گلوگاه‌های ترافیکی تبریز دارند و افتتاح روگذر ارتش نمونه ای از این اقدامات می باشد.

شهردار منطقه ۳ تبریز احداث تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی ( ارتش ) را یکی از بزرگترین و مهم ترین پروژه های عمرانی سطح کلانشهر تبریز در حوزه منطقه ۳ عنوان کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی (ارتش) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ( هزینه احداث تقاطع و تملک ) دیروز عصر و بدون تشریفات خاص توسط خود شهروندان افتتاح گردید.

شهردار منطقه ۳ افزود: مسیر خیابان آزادی از جمله مسیرهای سرعتی است و در طول مسیر با احداث زیرگذر و روگذر تلاش شده تا خودروها بدون توقف حرکت کنند. در این راستا ضرورت داشت تا این تقاطع غیرهمسطح در ارتش احداث شود.

پورخردمند ادامه داد: با توجه به اینکه تقاطع ارتش، ۳ سال قبل مسیرگشایی و به شکل عرضی به شهید کسایی وصل شد، به نوعی ترافیک مرکز را به شهید کسایی انتقال داده است که احداث تقاطع غیرهمسطح ارتش می تواند این میزان ترافیک را کاهش دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بعد از شروع به احداث تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی ، شهرداری منطقه ۳ یک نگاه فرا منطقه ای به این پروژه دارد و این پروژه باعث شده تا نسبت به ساماندهی مناطق پیرامونی این پروژه نگاه ویژه ای داشته باشد.

تسریع در اجرای عملیاتی پروژه

پورخردمند با اشاره به اینکه طی ۵ ماه گذشته با ورود سازمان عمران شهرداری به پروژه ارتش ، شاهد تسریع در اجرای عملیاتی این پروژه بودیم ، افزود: به دلیل فرسایش عملیات اجرایی این پروژه طی سال های گذشته، تکمیل و بهره برداری از این پروژه زودتر از موعد مقرر برای شهرداری منطقه ۳ اهمیت زیادی داشت.

وی ادامه داد:با خلع ید از پیمانکار قبلی در ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری پروژه روگذر شهید فلاحی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل همکاران سازمان عمران گردید که این سازمان با همکاری و نظارت شهرداری منطقه ۳ طی چهار و نیم ماه گذشته پروژه را به اتمام رساندند.

پورخردمند در پایان گفت :پروژه تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی ( ارتش) با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در ۵۵۰ متر و به طول عرشه ۲۰۰ مترو عرض ۱۶ متر در هفت دهانه دیروز عصر به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});