• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

پیمانکاران طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبه دارند

  • کد خبر : 80110
  • 03 مهر 1401 - 12:30
پیمانکاران طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبه دارند
یاز اکو - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیمانکاران استان اردبیل ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از بابت اجرای طرح‌های بزرگراهی مطالبه دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی یوسف زاده با بیان اینکه ۹۰درصد مشکلات احداث و توسعه بزرگراه‌های استان نبود اعتبارات است، به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان اردبیل از نظر شاخص بزرگراهی ۴۰درصد از میانگین کشوری عقب است و برای سرعت دادن به احداث و توسعه طرح‌های بزرگراهی در استان اردبیل نیازمند تامین اعتبار هستیم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با تاکید بر لزوم همکاری پیمانکاران درحوزه بزرگراه گفت: هم اکنون پیمانکاران از بابت اجرای طرح‌های بزرگراهی ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طلب دارند که با این وجود هیچ طرحی در استان اردبیل متوقف و یا غیر فعال نشده است.

یوسف‌زاده بیان کرد : تمام تلاش در ساخت و توسعه راه‌ها این است تا در کنار سرعت دهی به اجرای پروژه‌ها مسئله کیفی‌سازی نیز از نظر فنی به نحو احسن عملیاتی شود.

تجهیز آزمایشگاه‌های استان به بروزترین امکانات

وی در ادامه تجهیز تمامی آزمایشگاه‌های استان به بروزترین امکانات را یادآور شد و گفت : در استانی مثل اردبیل که اکثر فصول با بارش همراه است، ناظران باید حساسیت و دقت کافی در اجرای پروژه‌ها داشته باشند تا از بهترین مصالح برای بالا رفتن عمر راه‌ها استفاده شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل رفع معارضین، تملک اراضی، جابجایی تاسیسات و همچنین عدم تعامل برخی دستگاه‌ها را از مشکلات پیش روی کندی اجرای طرح‌های بزرگراهی در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: تمامی مسئولان بویژه دستگاه‌های خدمات رسان با تعامل و همکاری، تلاش خود را بکار گرفته اند تا با رفع مشکلات زمینه را برای افتتاح سالانه۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان فراهم کرد.

یوسف‌زاده متوسط هزینه ساخت هر کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت : از محل منابع ملی سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های استان ابلاغ می‌شود که این رقم تنها برای ساخت ۵ کیلومتر بزرگراه کفایت می‌کند.

وی تکمیل باند دوم اردبیل-سرچم را جزو نیازهای اساسی استان ذکر کرد و گفت: این طرح سه سال است که در ردیف اعتباری بودجه قرار گرفته و قطعاتی از این مسیر در سال‌های گذشته افتتاح و مابقی نیز طی امسال و سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});