• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

صادرات بیش از ۱۶۰۰ تن محصولات شیلاتی از آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 80687
  • 10 مهر 1401 - 10:30
صادرات بیش از ۱۶۰۰ تن محصولات شیلاتی از آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات بیش از 1600 تن محصولات شیلاتی از استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته میزان یک هزار و ۶۲۹ تن انواع آبزیان زنده خوراکی و شاه میگو، میگو و خوراک ماهی از مرزهای استان آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی افزود: عمده صادرات انجام شده در سال ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۲۳۰ تن ماهی خوراکی قزل آلا و به میزان بیش از ۱۳۰۰ تن خوراک ماهی اختصاص یافته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۵ تن شاه میگو ، ۹ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی، ۳۵۰۰ کیلوگرم تخم ماهی خوراکی و بیش از ۳ تن میگوی منجمد از مرزهای استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

افزایشی صادرات محصولات شیلاتی

جعفروند گفت: مقایسه میزان صادرات آبزیان از استان در سالهای گذشته، نشانگر روند افزایشی صادرات محصولات شیلاتی است فلذا پیش بینی می شود میزان صادرات سال جاری نیز به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: امیدواریم با رعایت اصول و استانداردهای صادرات کالا و سیاست های حمایتی از صادرکنندگان، روند افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سالهای آتی نیز ادامه داشته و شاهد رونق تولید و ارزآوری بیشتری به کشور باشیم .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});