• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

کارگر در آذربایجان نایاب شد!

  • کد خبر : 81658
  • 19 مهر 1401 - 14:15
کارگر در آذربایجان نایاب شد!
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی یک استان اقتصادی و صنعتی است، گفت: با توجه به مشکل کمبود کارگر در کارخانه های بزرگ صنعتی، نهادینه‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان می تواند راهکار مناسبی برای اشتغالزایی به ویژه ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل‌کرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، صابر پرنیان امروز در جمع مردم باسمنج اظهار کرد: کارخانه های صنعتی با حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان باید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین تولید کنند.

وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی با دو هزار و ۵۶۰ طرح صنعتی در حال اجرا در رتبه اول و با چهار هزار و ۲۳۸ واحد صنعتی در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در زمینه تعداد واحدهای ایجادی رتبه سوم و در اخذ جواز صنعتی رتبه اول را داریم که این موضوع نشان می دهد علاقمندی فعالان اقتصادی در استان برای ایجاد کسب و کار در حوزه صنعت در رتبه اول است.

پرنیان با بیان این که در حال حاضر ۵۷ شهرک صنعتی در استان وجود دارد، گفت: اقدامات خوبی برای توسعه و تامین زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی در استان انجام شده است.

وی افزود: به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد خودروساز سوم با تولید محصولاتی با برند روز دنیا در استان هستیم که در این زمینه ۴۵ شرکت دانش بنیان در حوزه خودرو در حال فعالیت هستند.

ظرفیت های بزرگ بخش معدن استان

پرنیان با اشاره به ظرفیت های بزرگ بخش معدن افزود: امسال با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم اتقافات خوبی در حوزه معدن افتاد که تشکیل شرکت مس آذربایجان، تولید کنسانتره مس و تولید کاتد فلز مس از جمله این اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مردم و فعالان بخش خصوصی تبریز را به شهر صادرات، اشتغال و تولید ثروت تبدیل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: باسمنج از گذشته، مرکز کسب و کار بوده و اهالی این شهر اهل تجارت هستند بنا بر این امیدواریم با رفع موانع و مشکلات مردم در حوزه های مختلف اقتصادی بتوانیم دین خود را به خاک و شهدا انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفت، گفت: با توجه به میزان وابستگی کشور به اقتصاد جهانی و همچنین با وجود فعالان اقتصادی توانمند بخش خصوصی در تورمی که در دنیا اتفاق افتاد خوشبختانه بازارهای داخلی به صورت مطلوبی مدیریت شد.

پرنیان به دستاوردهای طرح مردمی سازی یارانه ها اشاره کرد و افزود: افرادی سال ها با استفاده از منابع کشور به ثروت های بزرگی دست یافته اند که در این زمینه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از سوی دولت سیزدهم یارانه از حلقه آخر به حلقه اول یعنی به مصرف کننده ارایه شد.

وی ادامه داد: ایجاد اخلال بین روند تولید تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده از سوی دلالان موجب گرانفروشی و در نهایت افزایش فشار به بخش تولید و مصرف کنندگان می شود که در این زمینه دولت از طریق راه اندازی سامانه اینترنتی تمام روند بازار را به صورت شفاف کنترل می کند.

پیوند صنعت و دانشگاه باید حفظ شود

امام جمعه باسمنج نیز با بیان این که ظرفیت های صنعتی خوبی در این منطقه وجود دارد، گفت: پیوند صنعت و دانشگاه باید حفظ شود چرا که توسعه و پیشرفت هر کشوری در گرو بهره مندی از دانش نخبگان علمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی افزود: به منظور تداوم تولید و افزایش صادرات، محصولات باید بر اساس ذائقه دنیا تولید شود برای مثال در تولید فرش دستبافت باید به ذائقه خریداران توجه شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در بخش معدن ظرفیت های زیادی وجود دارد بنا بر این در این زمینه از مسئولان سازمان صمت انتظار داریم برای رشد و توسعه در این بخش قدم های خوبی برداشته شود چرا که اگر صنعت و معدن توسعه یابد موضوع بیکاری حل می شود.

امام جمعه باسمنج افزود: در حوزه تجارت نیز وجود بازارهای بزرگ در همسایگی ما ظرفیت بزرگی برای افزایش مراودات تجاری است.

وی با اشاره پیشینه و تاریخ تمدن ایران گفت: تجارت، صنعت و دانش در ایران قدمتی تاریخی دارد بنا بر این برای توسعه اقتصادی بیش از گذشته، باید قدم های بزرگی در حوزه های صنعت، معدن و تجارت برداشته شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});