• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

کاهش ۵۰ درصدی تولید سیب در هشترود

  • کد خبر : 81974
  • 23 مهر 1401 - 14:30
کاهش ۵۰ درصدی تولید سیب در هشترود
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: امسال حدود ۳۵ هزار تن سیب در این شهرستان برداشت می‌شود که در مقایسه با سال گذشته کاهش حدود ۵۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا؛ مجید احمدی روز شنبه، سرمازدگی و بارش باران در فصل گُل‌دهی را از دلایل این کاهش تولید بیان کرد و افزود: سیب هشترود پس از گندم دومین محصولی است که باغداران شهرستان با فروش آن درآمد کسب می‌کنند و بر همین اساس نیز کاهش تولید این محصول باغی برای کشاورزان منطقه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کیفیت سیب منطقه سهندآباد اضافه کرد: با توجه به آب و هوای سردسیری این منطقه و استعداد خاک، محصول سیب این ناحیه با انواع متفاوت محصول سیب در کشور و حتی جهان قابل رقابت و بعضا دارای برتری است.

بر اساس این گزارش امسال حجم تولید سیب مراغه هم که در مجاورت هشترود قرار دارد و قطب تولید سیب آذربایجان‌شرقی است، با کاهش روبرو بوده و از ۳۲۰ هزار تن در سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن کاهش یافته است.

نکته قابل تامل اینکه به گفته «سعید خیراندیش»، مدیر جهاد کشاورزی مراغه، سرمازدگی و بارندگی بی‌موقع که از نشانه‌های تغییر اقلیم در این منطقه است، دلیل مشابه کاهش تولید در هر دو شهرستان به شمار می‌رود.

البته باغ‌های سیب منطقه سهندآباد و شهرستان مراغه در مناطق بالادستی همچون «مردق‌چای» و «سد علویان» که محصولی مرغوب و صادراتی دارد نیز متاثر از آب و هوای سرد دامنه‌های جنوبی سهند است و به طور طبیعی از یک وضعیت اقلیمی برخوردار می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});