• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

۹۷ واحد تولیدی اردبیل به بهره‌برداری رسید/ برنامه‌ریزی برای اشتغال پنج هزار شغل

  • کد خبر : 82319
  • 26 مهر 1401 - 10:15
۹۷ واحد تولیدی اردبیل به بهره‌برداری رسید/ برنامه‌ریزی برای اشتغال پنج هزار شغل
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برنامه ریزی برای بهره‌برداری از ۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۹۷ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین صادقی روز سه شنبه اظهار کرد: بهره برداری از۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده که از این تعداد ۹۷ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده و بقیه نیز مطابق برنامه زمان بندی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: پیش‌بینی ما ایجاد ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری بود که در صورت تحقق کامل ۲۱۰ واحد، زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان فراهم می شود.

احیای ۲۵ واحد تولیدی راکد و غیرفعال

صادقی همچنین با اشاره به احیای واحدهای راکد و غیرفعال در استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ واحد تولیدی راکد با اشتغال زایی ۵۵۰ نفر به چرخه تولید بازگشته که این میزان تا پایان سال به ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل ۷۰ واحد تولیدی راکد قابل احیا وجود دارد که ۵۰ مورد آن امسال از رکود خارج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: حدود ۸۳ درصد واحد تولیدی و صنعتی استان فعال است که این رقم نشان می‌دهد تعداد واحدهای فعال در استان اردبیل از متوسط کشوری بالا است.

واگذاری ۳۱۰ معدن و محدوده اکتشافی به سرمایه‌گذاران

صادقی همچنین از واگذاری ۳۱۰ معدن و محدوده اکتشافی به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: این معادن از طریق مزایده و ثبت نام در سامانه ستاد ایران به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: یکی از محورهایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه و برای جلوگیری از واردات پیگیری کرده است، بحث تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل بوده است که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی واحد تولیدی آذرعرش اشاره کرد که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال‌ ای‌ دی و باندهای ایستاده فعالیت می‌کند.

صادقی اضافه کرد: در گذشته بیشتر قطعاتی مانند موس و کیبورد وارداتی بود اما تولیدات این واحد موجب شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});