• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

فاز اول واحد کنسانتره مس مشگین‌شهر تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 82502
  • 27 مهر 1401 - 13:15
فاز اول واحد کنسانتره مس مشگین‌شهر تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود
یاز اکو - معاون امور معدن اداره کل صمت استان با اشاره به در حال اجرا بودن واحد کنسانتره مس مشگین‌شهر از تکمیل فاز نخست این واحد تا پایان سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فریبرز شجاع روز چهارشنبه با یادآوری کشف ذخیره‌گاه ۷۰ میلیون تنی مس در شهرستان مشگین شهر افزود: برای عملیات اکتشاف این ذخیره گاه که شامل کانسنگ مس ، مولیبدن و طلا هست، تاکنون سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ نفر در معادن اکتشاف شده مس مشگین شهر مشغول فعالیت هستند و عملیات استخراج و حمل مس باطله در سال آینده بعد از تکمیل عملیات جاده‌سازی مسیر، به واحد فرآوری انجام می‌شود.

معاون امور معدن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: عیار مس در حین اکتشاف ۲۳ صدم درصد است که بعد از کنسانتره این عیار ارتقا یافته و زنجیره تولید سیم‌های مسی تا پایان سال آینده فعال می‌شود.

استخراج سالانه یک میلیون تن مس از معدن مشگین‌شهر 

شجاع اظهار کرد: در پنج سال اول استخراج مس سالانه یک میلیون تن مس از معدن استخراج و بعد از پنج سال، سالانه پنج میلیون تن مس از این معدن استخراج می‌شود.

بر اساس اظهارات رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل ذخیره قطعی مس در معدن صاحب دیوان مشگین‌شهر که جزو سه پهنه معدنی مهم کشور محسوب می‌شود به طوری که بر اساس محاسبات و بررسی‌های دقیق اکتشافی جدید ۷۰ میلیون تن است.

با بهره‌برداری از معدن مس صاحب دیوان استان اردبیل نیز در ردیف استان‌های مطرح کشور در حوزه معدن معرفی شده تا بخش عظیمی از ظرفیت‌های معدنی مس در این منطقه تأمین و تحویل مناطق مختلف کشور شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});