• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

قطر: ما از سیاسی کردن تصمیم برای کاهش تولید نفت خودداری می کنیم

  • کد خبر : 82687
  • 29 مهر 1401 - 12:15
قطر: ما از سیاسی کردن تصمیم برای کاهش تولید نفت خودداری می کنیم
یاز اکو - سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر گفت: سیاسی شدن تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت غیرقابل قبول است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی کعبی در نشست خبری که به مناسبت افتتاح نیروگاه خورشیدی در شهر هرسا برگزار شد گفت:ما عضو اوپک نیستیم ، اما بر اساس تجربه ما به عنوان عضو سابق این سازمان، تصمیمات بر اساس داده های فنی و تجاری برای دستیابی به تعادل عرضه و تقاضا در داخل سازمان اتخاذ می شود. ما از سیاسی کردن تصمیم برای کاهش نفت خودداری می کنیم.

کعبی با یادآوری اینکه چنین تصمیماتی با اجماع اتخاذ شده است، گفت: پس از بررسی اظهارات وزرای کشورهای عضو، به نظر من این یک تصمیم فنی است که منافع اعضای سازمان را تامین می کند.

کعبی با تاکید بر تعهد به توافقات گفت: ماهرگز سفارشات گاز امضا شده با مشتریان آسیایی را در زمستان امسال به اروپا هدایت نخواهیم کرد و دولت به هر توافقی که با هر مشتری، چه در اروپا و چه در آسیا منعقد کرده، پایبند خواهد ماند.

کعبی با اشاره به اینکه شرکت قطر انرژی قصد دارد بزرگترین میدان گاز مایع در جهان باشد، اظهار داشت: این امر با رشد ارگانیک محقق می شود و در واقع در جهت ایجاد تیم های تجاری تلاش می کنیم.

وزرای انرژی و نفت گروه اوپک پلاس در نشستی که پنجم اکتبر در وین پایتخت اتریش برگزار شد، تصمیم گرفتند ،تولید روزانه نفت خود را تا نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه کاهش دهند.

پس از این تصمیم، جان کربی، مدیر ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ۱۱ اکتبر اظهاراتی مبنی بر اینکه بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی مجدد روابط با عربستان سعودی است، ارائه کرد.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تلویزیون العربیه گفت :کشورش روابط راهبردی با آمریکا دارد و تصمیمات اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت خام به دلایل اقتصادی اتخاذ شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});