• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
پرورش ماهی در قفس در آذربایجان شرقی سی ساله شد؛

شهرستان سراب با تولید سالانه ۱۳۹۷ تن انواع آبزیان از قطبهای آبزی پروری در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 82685
  • 29 مهر 1401 - 12:00
شهرستان سراب با تولید سالانه ۱۳۹۷ تن انواع آبزیان از قطبهای آبزی پروری در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب گفت: پرورش ماهی در قفس برای اولین بار در صنعت شیلات کشور در سال 1372 به صورت پایلوت از شهرستان سراب آغاز شد و پس از کسب نتیجه مطلوب در سایر نقاط کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، نادر زارع تالی ضمن اعلام پیشرو بودن شهرستان در صنعت آبزی پروری گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان سراب، وجود سد خاکی قرخ آرخاج در پایین گردنه صائین و شرایط دمایی مطلوب، پرورش ماهی در قفس از این منطقه شروع شده است.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس شیوه ای از پرورش آبزیان است که با استفاده از قفس بخشی از آب دریاچه، آب پشت سد و… را از اطراف و کف توسط ابزارهای مختلفی توری، محصور می کنند و در آن محیط محصور، ماهی پرورش می دهند.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس دارای مزایای متعددی از جمله استفاده از منابع غذایی طبیعی محیط در تغذیه ماهی، نیاز به سرمایه گذاری کم، تولید بالا در واحد سطح، بهبود فرآیند مدیریت و صید، کارایی اقتصادی و بکارگیری نیروی کار کمتر و قابلیت گسترش با صرف هزینه اندک می باشد.

وجود بیش از ۷۰ دستگاه قفس در سد خاکی قرخ آرخاج

زارع تالی با اشاره به اینکه در سال گذشته این شهرستان با وجود بیش از ۷۰ دستگاه قفس در سد خاکی قرخ آرخاج در آبزی پروری فعالیت داشته است، گفت: شهرستان سراب به برکت وجود منابع آبی خدادادی با تولید یک هزار و ۳۸ تن ماهیان سردآبی، ۳۵۹ تن ماهیان گرم آبی و خاویاری و ۲۰ هزار قطعه ماهیان زینتی و با تولید مجموعاً یک هزار و ۳۹۷ تن انواع آبزیان رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده و از قطب های آبزی پروری در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: سراب یکی از مناطق پرآب استان آذربایجان شرقی به‌ شمار می‌رود و علاوه بر آب‌های سطحی، تعداد بیش از ۱۰۰ حلقه چشمه و قنات و بالغ بر ۱۵۰۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق نیز در سطح شهرستان وجود دارد که با توجه به شرایط جغرافیایی و منابع آبی متعدد قابلیت اجرای طرح های متنوع شیلاتی را داراست لذا علاقمندان و سرمایه گذاران می توانند با برنامه ریزی و مدیریت مطمئن در تولید و توسعه آبزی پروری در این شهرستان مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});