• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

صنایع با آلاینده بالا بیخ گوش تبریز!

  • کد خبر : 82697
  • 29 مهر 1401 - 13:30
صنایع با آلاینده بالا بیخ گوش تبریز!
یاز اکو - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: خداوند رحم کرد که رشته کوه های شمال تبریز مانع گسترش صنایع در این نقاط شد اما در سه گوشه دیگر این کلانشهر شاهد استقرار صنایعی هستیم که عموما شاخص های زیست محیطی در آنها مراعات نشده و آلایندگی بالا بیخ گوش نقاط شهری ساخته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی در آئین تودیع و تکریم مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدواریم این تغییرات برای توسعه استان و ارتقای سطح تجهیزات این مجموعه از طریق سازمان هواشناسی باشد چرا که این حوزه در بخش‌های کلان و توسعه‌ای چون کشاورزی نقش مهمی دارد و با زیست بوم مردم ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی تعامل بین سازمانی را دیگر انتظار از مدیریت هواشناسی استان دانست و افزود: هنوز این ذهنیت که باید کشور را با تصمیمات و اقدامات علمی و منطبق با اسناد بالادستی چون سند آمایش سرزمینی اداره کنیم، جا نیافتاده و نتیجه و تبعات آن را در موضوعاتی چون آلودگی هوا می بینیم که با وجود همه هشدارها و انزارهای علمی، تصمیماتی خلاف این اصول گرفته شده و اکنون شاهد شکل گیری و استقرار صنایع در محدوده کلانشهرها و در نتیجه آلودگی هوای این مناطق هستیم.

کلر پارس و پتروشیمی تبریز با سوخت مازوت بیخ گوش تبریز ساخته شده اند

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: خداوند رحم کرد که رشته کوه های شمال تبریز مانع گسترش صنایع در این نقاط شد اما در سه گوشه دیگر این کلانشهر شاهد استقرار صنایعی هستیم که عموما شاخص های زیست محیطی در آنها مراعات نشده و مجموعه هایی مانند کلر پارس و پتروشیمی تبریز با سوخت مازوت و آلایندگی بالا بیخ گوش نقاط شهری ساخته شده اند.

وی اظهار داشت: همگرایی و همکاری همه دستگاه ها در چنین موضوعاتی بسیار ضروری‌تر و مهمتر از عملکرد منفرد مجموعه ای مانند هواشناسی است اما وقتی به مشکلی در چنین حوزه‌هایی می‌خوریم، انگشت اتهام به سمت چنین مجموعه‌هایی بر می‌گردد.

رحمتی گفت: این در حالی است که با وجود جانمایی شهرک های صنعتی خارج از محدوده تبریز که البته خود این موضوع نیز جای بحث دارد، همه بر خلاف طرح ها و اسنادی مانند آمایش سرزمینی متقاضی زمین برای ایجاد صنایع در محدوده های نزدیک به شهر هستند و مهمترین دلیل این امر رجحان برخی موضوع اشتغال بر سایر حوزه ها از جمله محیط زیست است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});