• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
مشاور معاون وزیر راه؛

شان و منزلت مردم بیشتر از ساختمان‌سازی صرف است

  • کد خبر : 83969
  • 11 آبان 1401 - 11:15
شان و منزلت مردم بیشتر از ساختمان‌سازی صرف است
یاز اکو- مشاور معاون وزیر راه با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی شهرهای جدید گفت: شان و منزلت مردم بیشتر از ساختمان‌سازی صرف است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، سالار نجفی در همایش ملی فرصت های سرمایه‌گذاری شهر جدید سهند با بیان این مطلب افزود: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم تا یک دهه آینده باید وارد هوشمند سازی شهرها شویم.

وی گفت: زمانی که از عنوان “شهر جدید” استفاده می شود، باید تفاوتی یا شهرهای مادر داشته باشد و این تفاوت همان بحث هوشمندسازی است. به‌عبارتی شهرهای جدید باید یک پله از شهرهای مادر خود جلوتر باشند، اما آیا واقعا در عمل این چنین است؟! 

نجفی ادامه داد: ما در عمل هیچ تغییر رو به مثبتی در شهرهای جدید در حوزه هوشمندسازی نمی بینیم.

وی از تشکیل کمیته های تخصصی شهرهای هوشمند که موضوعی بین رشته ای است، خبر داد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کنم برخی از مدیران و شرکت های تابع و حتی سرمایه گذارها با هوشمندسازی شهرها مخالف هستند؛ چرا که تصور می کنند، بازگشت سرمایه در این پروژه ها دراز مدت است.

وی تصریح کرد: هزینه اولیه هوشمندسازی هنگام ساخت شهرهای جدید ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر از برآورد هزینه عادی است، اما همین امر موجب بازگشت ۴۰ تا ۶۰ درصدی سرمایه ها چه در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت می شود.

نجفی بر لزوم اجبار قانونی در هوشمندسازی شهرهای جدید تاکید و اضافه کرد: چرا باید شهرهای جدید تحت عنوان شهر خوابگاهی یاد شوند، در حالی که می توان با انجام کارهای ساده و کم‌هزینه به عمران و آبادی شهرها کمک کرد. متاسفانه شاهد موج ناامیدی در شهرهای جدید هستیم، آیا هدف از ایجاد شهرهای جدید این بود؟! 

وی با بیان اینکه ورود به مبحث مسکن مهر جسارت می خواهد، ادامه داد: مشکلات و چالش های فراوانی در راستای ایجاد شهرهای جدید وجود داشت و دارد، با این حال ما در تلاش هستیم تا با اجرای پروژه های جدید تا حدودی این مشکلات را رفع کنیم، گرچه از دید من اتمام پروژه های نیمه تمام ضروری تر و موثرتر از آغاز پروژه های جدید است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});