• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

کاهش زمان انتظار سفر با افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اولویت است

  • کد خبر : 84598
  • 17 آبان 1401 - 14:00
کاهش زمان انتظار سفر با افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اولویت است
یاز اکو - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش زمان انتظار سفر در اولویت برنامه‌های ما است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب وحیدکیا در گفتکو با برنامه‌ رادیویی شهریمیز اظهار کرد: تبریز با دو میلیون نفر جمعیت نیازمند مدیریت علمی و به روز سفرهای درون شهری است. در سه سال اخیر اپیدمی کرونا تمام فعالیت‌های شهری مخصوصاً حمل و نقل را تحت تاثیر قرار داد.

وحیدکیا افزود: از سال ۸۳ ناوگان بخش خصوصی اتوبوسرانی ایجاد و قبل از کرونا با ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در حال فعالیت بود اما یکی از تبعات کرونا در بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی که خود تامین‌کننده منابع مالی بود، تاثیر گذاشت و بخشی از این ناوگان بعد از ۱۰ سال قادر به ادامه فعالیت نشد. ۲۵۰ دستگاه از بخش خصوصی انصراف داده و از ناوگان خارج شدند که بعد از کرونا با افزایش سفرهای درونشهری کمبود این ناوگان چشمگیر بود.

معاون حمل و نقل در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی‌های جامع به شکل جدی دنبال تامین کمبود ناوگان بخش خصوصی و همچنین خود شرکت اتوبوسرانی هستیم و در این راستا ۱۵۶ دستگاه که ۱۷ دستگاه آن مینی بوس است، به ناوگان اضافه شده که بخشی از نیازها را مرتفع کرده و تلاش داریم با تامین راننده بخش دیگری از اتوبوس‌ها را طی روزهای آتی به ناوگان اضافه کنیم.

وی افزود: در مسیر BRT به رغم اینکه مشکلاتی در خصوص تامین قطعات خودروهای نیاز به تعمیر وجود دارد، پیگیر هستیم این امر در سریعترین زمان ممکن اتفاق افتد و به تدریج اتوبوس‌های بازسازی شده وارد ناوگان شده و سه دقیقه زمان انتظار حفظ شود. هر چند اکنون در مسیر BRT زمان انتظار سفر ۵ دقیقه و در مسیرهای عادی ۲۰ دقیقه و در حومه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه است که با افزایش ناوگان بخش خصوصی سرفاصله‌ها کاهش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل ادامه داد: قبل از کرونا ۷۰۰ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شدند که در طول شیوع بیماری کرونا به کمتر از ۵۰۰ هزار نفر کاهش یافت و اما نقطه مطلوب ما تامین ۱۲۰۰ دستگاه و افزایش تعداد نفرات به یک میلیون نفر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});