• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

پنجمین تریبون آزاد در دانشگاه تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 84802
  • 19 آبان 1401 - 11:29
پنجمین تریبون آزاد در دانشگاه تبریز برگزار شد
یازاکو- پنجمین تریبون آزاد دانشجویی با حضور پرشور دانشجویان و همچنین مسئولین و اساتید در آمفی تئاتر رو باز دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، اولین دانشجوی حاضر در این تریبون با انتقاد از مسئولین دولتی بابت عدم حضور در این تریبون و پاسخگویی به دانشجویان، اظهار کرد: مسئولین می‌گویند دانشجویان مطالبات خود را مطرح کنند تا ما پاسخگو باشیم. چه مطالبه‌ای بالاتر از خون‌های ریخته شده در کف خیابان می‌خواهید تا پاسخگو باشید؟

مشکل ما خشک شدن دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون در اثر ایدئولوژی غلط مسئولین است

وی ادامه داد: چرا می‌گوئید دانشجویان خواسته‌ای ندارند؟ مشکل ما خشک شدن دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون در اثر ایدئولوژی شما است. مشکل ما دلار ۳۷ هزار تومانی است. آیا با این همه مشکل باز هم فکر می‌کنید مشکل ما حجاب و ازدواج است؟

زن، زندگی، آزادی شعار شهدایی بود که جان خود را فدای وطن و ناموس کردند

دومین دانشجوی حاضر در این تریبون نیز گفت: مسئولان، هدفی جز فرستادن فرزندان خود به کشورهای خارجی و خوردن مال مردم نداشتند و به این هدف نیز رسیدند. مردم ایران چه خون دل‌هایی از دست مسئولین به‌ظاهر متدین خورده اند!

وی افزود: حداقل یک یا دو نفر از نزدیکان و بستگان دانشجویان حاضر در این جمع شهید هستند پس ما نیز ملت شهادتیم ما نیز ملت امام حسینیم؛ اما شما مسئولین قطعا دولت امام حسین(ع) نیستید. شما با رفتار خود به رزمندگانی که حتی حاضر نبودند پوتین اضافی بپوشند که مبادا بیت المال مردم هدر نرود، خیانت کردید.

این دانشجو ادامه داد: چطور می‌شود به‌خاطر اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی ککتان هم نمی‌گزد ولی نگران سوزاندن سطل زباله هستید. شما شعار زن، زندگی، آزادی را که شعار هیچ جریان تجزیه طلب نبوده و بلکه شعار و آرمان شهدایی بود که برای حفظ ناموس جان خود را فدا کردند، مسخره کردید.

وی از مسئولین دانشگاه تبریز خواست تا طی یک نامه‌ای گزارشی از تریبون‌ها و مناظرات دانشجویی برگزار شده در دانشگاه را به‌همراه مطالبات دانشجویان که به‌گفته‌ی وی شامل اختلاس‌ها، ریاکاری‌ها، دروغ‌ها، دزدی‌ها، مردم فریبی‌ها و … هستند، خدمت رهبر معظم انقلاب فرستاده و پاسخ ایشان را به این مطالبات دریافت و در دانشگاه قرائت کنند.

دانشجویی که تعلیق از تحصیل شده، جانش را فدای وطن و ناموس می‌کند

سومین دانشجویی که برای ارائه‌ی نقطه نظرات خود در پشت تریبون قرار گرفت، طی سخنانی گفت: پدر خانواده شرمنده، مادر خانواده افسرده، دارو کم‌یاب، فضای مجازی فیلتر، خودرو بی‌کیفیت، ازدواج ناممکن، مسکن آرزو، صنعت ورشکسته، کارگر وفادار گرسنه، اقتصاد فلج، دلار الی ماشاءالله و مسئولان مان ناکارآمد، آری هدف ما برهنه شدن است!

وی ادامه داد: ما ۳۰۰ هزار شهید دادیم که ناموس این کشور در خطر نباشد حال خون دختران ما در خیابان‌ها ریخته می‌شود. مطمئن باشید من دانشجو که از سوی کمیته‌ی انضباطی به‌خاطر اعتراض مسالمت آمیز در ۱۱ مهر، دو ترم تعلیق شده‌ام و تمامی دوستانم که هر روز به کمیته‌ی انضباطی فراخوانده می‌شوند، در صورت حمله‌ی اجنبی به خاک وطن‌مان به‌خاطر حس وطن پرستی که دارین در خط مقدم حضور خواهیم داشت.

این دانشجو افزود: کسانی که می‌گویند ما به دنبال برهنگی هستیم، بدانند ما سال‌هاست که شاهد برهنگی یخچال و حساب بانکی خود هستیم. ما را که قشر فرهیخته‌ی جامعه هستیم، هم رده‌ی اغتشاش‌گران قرار داده و داعشجو خطاب می‌کنند. ما در روز دوشنبه(۱۱ مهر) بدون دادن حتی یک شعار زاویه‌دار برای آزادی ۱۲ دانشجوی زندانی اعتراض کردیم و اکنون با دو ترم تعلیق از تحصیل روبرو شدیم. من از دکتر علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز می‌خواهم که پیگیر بسته شدن پرونده‌های انضباطی دانشجویانی باشد که به‌خاطر اعتراض مسالمت آمیز که حق شان است، از تحصیل تعلیق شده‌اند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه همه‌ی دار و ندار دانشجویان است، گفت: اگر پایش بیافتد، تک تک این دانشجویان جان خود را برای حفظ ناموس و وطن فدا می‌کنند. ما به تک تک دخترانی که در این جمع هستند، اطمینان می‌دهیم که تا زمانی که ما زنده هستیم، اجازه نخواهیم داد هیچ اجنبی و دشمنی به ناموس ما تعرض کند.

مسئولین نالایق باید در این تریبون حاضر و پاسخگو باشند

دانشجوی دیگر حاضر در این تریبون با بیان اینکه درد مردم، اقتصاد است نه حجاب، گفت: چطور می‌شود غربی که حتی دارو را برای ما تحریم کرده، از اعتراضات حمایت می‌کند؟ این تریبون بایستی در اختیار مسئولینی که باید کار و خدمت می‌کردند ولی هیچ کاری نکرده‌اند قرار داده شود تا پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: اسلام، دین منطق است و تمامی حقوق انسان‌ها را تعیین کرده است و پیامبر اسلام در برابر مخالفان خود سکوت نمی‌کرد. مشکل اصلی ما مسئولان نالایق است که در جریان این اعتراضات و وقایع، هیچ اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

رهبر حکومت جایگزین جمهوری اسلامی از بین حاضرین در تجمع برلین انتخاب خواهد شد؟

دانشجوی دیگری که در پشت تریبون حاضر شده بود، با بیان اینکه براساس نطرسنجی‌ها تنها دو درصد از علت اعتراضات، فوت مرحومه مهسا امینی است، گفت: من واقعا نمی‌دانم چرا مسئولین از پاسخ به کسانی که موضوع رفراندوم را مطرح می‌کنند، تفره می‌روند. درحالیکه این سوال از اساس غلط است؛ چراکه اولا هیچ حکومتی در طول تاریخ (حتی آمریکا با این‌ همه اعتراضات و تظاهرات) برای بودن یا نبودن خود رفراندوم برگزار نکرده است و اصلا برگزاری رفراندوم برای بودن یا نبودن نظام اسلامی بی‌معنا و مفهوم است.

وی ادامه داد: دومین پاسخ به موضوع رفراندوم این است که برگزار کننده‌ی رفراندوم کدام حکومت خواهد بود؟ اگر حکومت فعلی برگزار کند و نتیجه‌‌ی رفراندوم دلخواه این افراد نباشد، همین مطرح کنندگان رفراندوم نتیجه را خواهند پذیرفت؟ یا بازهم ادعای تقلب را مطرح خواهند کرد؟ اگر رفراندوم توسط یک نهاد به‌غیر از حکومت (مثلا سازمان ملل متحد) برگزار شده و نتیجه‌ی دلخواه این افراد به‌دست نیاید، نخواهند گفت که “کار خودشونه”؟ پس نتیجه می‌گیریم در صورت برگزاری رفراندوم نیز هزاران هزار بهانه تراشی انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: رهبر حکومت جایگزین جمهوری اسلامی چه کسی خواهد بود؟ آیا ایرانیان حاضر در تجمع برلین که با پرچم‌های تجزیه طلبان و هم‌جنس بازان و سلطنت طلبان در آن تجمع شرکت کرده بودند، رهبر حکومت آینده ایران خواهند بود؟ اصلا مگر ایرانیان مقیم خارج برای خوشبختی به آنجا نرفته بودند؟ امان از ذهن باطل که گمان می‌کند بعد از براندازی نظام خوشبخت خواهد شد. اما بدانید تنها آمریکا است که از تجزیه‌ی ایران و دعوای شیعه و سنی خوشحال می‌شود.

 راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد مردم با آشوب گران همراه نیستند

آخرین دانشجوی حاضر در این تریبون نیز گفت: من ناموس کسی که چادر از سر من بردارد، نیستم. شما اصلا می‌دانید چه موقع باید رفراندوم برگزار شود؟ اگر مثل بقیه‌ی موضوعات که مطرح می‌کنید پاسخ این سوال را هم نمی‌دانید، بدانید که زمانی رفراندوم برگزار می‌شود که همه‌ی مردم در مقابل نظام بایستد. آیا همه‌ی مردم همراه شماست؟ آیا راهپیمایی ۱۳ آبان مفهومی جز همراه نبودن مردم با شما داشت؟

وی افزود: رهبران کومله بعد از فوت مهسا امینی اذعان می‌کنند که این کارها برنامه ریزی است و داعش مسئولیت حمله به شاهچراغ را برعهده می‌گیرد، بازهم شما منکر می‌شوید؟ اصلا شما چه چیزی را باور دارید؟

این دانشجو تاکید کرد: کسی که واقعا دغدغه‌ی کشور را دارد، دغدعه‌اش باید اقتصاد باشد و بدانید خداوند پشت انقلاب اسلامی است و پرچم این انقلاب توسط امام خامنه‌ای به دست امام زمان(عج) داده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});