• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
7
دیلی صباح گزارش داد:

ایلان ماسک پرده از جنایات سیاسی برمی دارد

  • کد خبر : 88908
  • 27 آذر 1401 - 13:30
ایلان ماسک پرده از جنایات سیاسی برمی دارد
یاز اکو - درحالی که ایلان ماسک به روشن کردن گذشته توییتر ادامه می دهد، افشاگری های اخیر نشان می دهد که ماسک در مقایسه این پلتفرم با "صحنه جنایت" اغراق نکرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح توییتر شهرت خوبی داشت و بیش از یک دهه به عنوان «فضای عمومی الکترونیکی زمان » فعالیت می کرد.

این پلتفرم حتی به سران دولت‌های «قدرتمند» با میلیون‌ها رأی‌دهنده مشروعیت داد و به سرعت جایگزین رسانه‌های معمولی شد. به طوری که تنها تریبونی بود که جدی ترین اظهارات توسط چهره ها منتشر می شد و آژانس های مطرح در حوزه رسانه را باطل کرده بود.

بی شک تحمیل ماهرانه تصویر «بی طرفی» به توده ها بود که به توییتر این قدرت خارق العاده داد. توییتر در ایالات متحده مستقر بود اما ادعا می کرد که پلتفرمی است که مرزهای ملی را به رسمیت نمی شناسد. همه در جدول زمانی برابر بودند، صرف نظر از اینکه در کجای زمین می نوشتند. نکته اصلی آزادی بیان بود. اطلاعات بدون سانسور و بدون گم شدن در مارپیچ سکوت روابط مالکیت، آزادانه در سراسر جهان پخش شد. این شرکت همچنین به لطف این تصویر مصونیت قانونی به دست آورد. این ادعا که آنها با محتوا تداخل نداشته اند، آن را از هرگونه اتهام محافظت می کند.

این در حالی است که توییتر مطالعات علمی خارج از گفتمان رسمی سازمان بهداشت جهانی (WHO) و حتی سوء ظن کاربران در مورد واکسن ها و بسته شدن آنها در طول همه گیری COVID-19 را سانسور کرد.

 در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده، آشکارا در کنار دموکرات ها قرار گرفت. علاوه بر این، حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به حالت تعلیق درآورد و آزادی بیان را محدود کرد.

اما، توییتر همچنان معتبرترین پلتفرم جهان بود. نه هالیوود و نه رسانه های مرکزی به کسی اجازه ندادند در مورد آن بد صحبت کنند. این تا زمانی بود که ایلان ماسک، مالک تسلا و اسپیس ایکس، تمام سهام این شرکت را خریداری کرد.

تغییر ناگهانی

توییتر پس از تصاحب ماسک که اکنون از نظر سیاسی یک بازیگر جهانی است ، ناگهان به بزرگترین دشمن آزادی تبدیل شده است.

سلبریتی‌هایی که گفته بودند با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، آمریکا را ترک خواهند کرد، این بار اعلام کردند که نمی‌توانند در توییتر تحت مدیریت ماسک زندگی کنند .حتی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، توییتر و ماسک را تهدیدی قریب الوقوع علیه امنیت کشور نامیده است.

البته ماسک هم بیکار نمی ننشسته است، او با افشای مکانیسم های تاریک و گذشته توییتر، حملات را دفع می کند.

در واقع، او از خود در برابر نظام تشکیلاتی ایالات متحده محافظت می کند.

هر روز شاهد حرکت جدیدی از او هستیم.

وی حساب‌هایی را که توییتر در طول همه‌گیری ویروس کرونا و مبارزات انتخاباتی آمریکا سانسور کرده بود، یکی یکی باز می‌کند. پس از پیتر مک کالو، رابرت مالون نیز به توییتر بازگشت. او همچنین با پاکسازی حساب‌ها و ربات‌های جعلی، مکانیسم دستکاری را از بین می‌برد. او واحدهای سانسوری را که برای دستکاری مبتکرانه و مخفیانه محتوا ایجاد شده بودند، تعطیل می کند.

لابی پشت پرده اوباما

افشاگری‌هایی درباره گذشته توییتر که اخیراً در رسانه‌ها مشاهده شد، نشان می‌دهد که ماسک هنگام مقایسه این پلتفرم با «صحنه جنایت» اغراق نکرده است. زیرا همانطور که از چهارمین افشاگری محقق مستقل مایکل شلن برگر فهمیدیم، میشل اوباما، بانوی اول سابق، شخصاً در جریان بسته شدن حساب دونالد ترامپ وارد عمل شده است!
بله، ممکن است پس از اینکه متوجه شدید که آنها اخبار “منفی” پسر بایدن، هانتر بایدن را “در پس زمینه اطلاعاتی” در دوره انتخابات سانسور کرده اند، از هیچ چیز شگفت زده نشوید.

از آنجایی که این ریاکاری دراماتیک این واقعیت را آشکار می کند که نه تنها توییتر، بلکه بازی سیاسی در ایالات متحده نیز صحنه جنایت است، عجیب است که برخی از ما مشتاق ادامه بازی هستیم.

شاید باید گفت: ما از ماسک به خاطر شجاعتش سپاسگزاریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});