• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

نرخ فقر در قرقیزستان به ۳۱ درصد رسیده است

  • کد خبر : 36673
  • 15 آبان 1400 - 8:30
نرخ فقر در قرقیزستان به ۳۱ درصد رسیده است
یاز اکو- تعداد شهروندان قرقیزستانی با درآمد زیر خط فقر از ۲۰ درصد به ۳۱ درصد افزایش یافته است، بطوریکه با شروع همه گیری کرونا گردش مالی صنعت گردشگری در این کشور ۸۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا اکونومیک، دانیار امان گلدی اف وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان این مطلب را در نشست وزرای بازرگانی کشورهای در حال توسعه در آستانه برگزاری دوازدهمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی بیان کرد.

به گفته وزیر همه گیری کرونا منجر به کاهش ۸.۶ درصدی تولید ناخالص داخلی قرقیزستان در سال ۲۰۲۰ شده است. بخش های تجارت، حمل و نقل و ساخت و ساز به شدت تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته اند.

وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان افزود: تورم در این کشور در سال ۲۰۱۹ از ۳ درصد به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید. در نتیجه کاهش تولید، افزایش کسری بودجه و کاهش ارزش پول ملی، بدهی عمومی با ۱۶ درصد افزایش به ۶۸ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ رسید. وی افزود که فقر در قرقیزستان به دلیل کاهش درآمد و افزایش بیکاری افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای شیوع این بیماری در قرقیزستان تاکنون ۱۸۱ هزار و ۷۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند، که از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۲۰۰ نفر بهبود یافته و ۲۶۸۱ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس آخرین داده ها ۱.۲ میلیون نفر از مردم با اولین دوز واکسینه شدند و حدود ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر با هر دو دوز واکسینه شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});