• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

داروخانه ها ملزم به صدور فاکتور فروش به مشتریان هستند

  • کد خبر : 85583
  • 28 آبان 1401 - 12:45
داروخانه ها ملزم به صدور فاکتور فروش به مشتریان هستند
یاز اکو - مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تمامی داروخانه ها ملزم به صدور فاکتور فروش با درج قیمت هر قلم دارو به مشتریان هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، دکتر یوسف جوادزاده روز شنبه افزود: مسئولان داروخانه ها در حال حاضر با اتصال به شبکه های مختلف داخلی، فاکتورهای فروش نسخه های پزشکی را به مشتریان ارایه می دهند، اما در صورت خرید آزاد نیز باید در صورت درخواست مشتری اقدام به صدور و ارایه فاکتور فروش با درج دقیق قیمت کنند.

وی با تایید گلایه های مردمی از افزایش قیمت انواع دارو ، اظهار داشت: این افزایش ها طی ماه های اخیر برای انواع دارو از سوی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است که شاید با قیمت های روی کالا مغایرت داشته باشد.

جوادزاده یادآوری کرد: در این زمینه ملاک قیمت خرید دارو برای مشتریان نرخ مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که مرم می توانند آن را در سایت معاونت دارو غذا مشاهده کنند و بر این اساس قیمت های روی برچسب داروها ملاک اصلی به شمار نمی رود.

وی با بیان اینکه نرخ برخی داروها از تیر ماه امسال تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: اما در این میان اجرای طرح دارویار تا حدود زیادی بار سنگین تهیه دارو برای بیماران مختلف را سبک تر کرده است، چون در قالب این طرح تمامی داروهای تجویز شده از سوی پزشکان با صدور نسخه الکترونیکی و کاغذی با قیمت های قبلی محاسبه می شود و بیماران هیچ نوع افزایش قیمتی را متحمل نخواهند شد.

جوادزاده اضافه کرد: در این رابطه حتی تعدادی از اقلام داروئی نسبت به ماه های قبلی با کاهش قیمت نیز موجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود دارو در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها وضعیت مناسب تری دارد، مصرف بی رویه دارو و انبار آن توسط مردم را یکی از دلایل مهم و اصلی در کمبود دارو بیان و از مردم درخواست کرد تا از هر گونه اقدام برای خرید غیرضروری انواع دارو اجتناب کنند.

جوادزاده جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از نسخ پزشکی و در نهایت جلوگیری از مصرف بی رویه دارو را از جمله اهداف مهم طرح دارویار دانست و افزود: به دلیل ارزان بودن اقلام داروئی در ایران طی سال های گذشته شاهد قاچاق به کشورهای عراق و افغانستان بوده ایم و به احتمال بسیار زیاد از این دو کشور داروهای ایرانی به کشورهای ثالث نیز صادر می شد.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: از مجموع داروخانه های موجود آذربایجان شرقی تعداد ۱۴۷ داروخانه به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۸ داروخانه در سطح شهرستان تبریز فعال است.

جوادزاده اظهار داشت: هم اکنون هیچ کمبودی در تعداد داروخانه های روزانه و شبانه روزی آذربایجان شرقی وجود ندارد و بر خلاف سال های قبل در حال حاضر تنوع و تعدد این واحدها در استان را شاهدیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});