• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 85635
  • 29 آبان 1401 - 9:00
جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از آذربایجان شرقی
یاز اکو - رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماه امسال بیش از ۱۲ میلیون تن کالا از استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و دو دهم درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، میررضا فاطمی رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در هفت ماه گذشته ۹۱۷ هزار و ۶۰۴ برگ بارنامه صادر شده که هفت هزار برگ و به عبارتی یک درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب تولید محصولات صنعتی و معدنی است، اضافه کرد: عمده کالاهای بارگیری شده از استان به مقصد سایر استان ها، سیمان، میلگرد، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی، خاک چینی، قیر و تراکتور است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی کالاهای وارد شده به استان را کالاهای اساسی از جمله گندم و نهاده های دامی و مواد اولیه کارخانه ها عنوان کرد، گفت: در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی وارد استان شده بود که در هفت ماهه امسال ۴۵۹ هزار تن بوده است.

میررضا فاطمی با اشاره به رتبه چهار آذربایجان شرقی در تعداد ناوگان حمل و نقل کالا و رتبه هفت استان در تناژ حمل تصریح کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان های پویا در حمل و نقل کالاست و از این رو ضرورت دارد شرکت توزیع فرآوردهَ‌های نفتی در خصوص تامین سوخت کافی برای ناوگان استان عنایت ویژه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});