• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

کتابخانه خیرساز “الدار اصلان سعادتجو” افتتاح شد

  • کد خبر : 86027
  • 01 آذر 1401 - 12:30
کتابخانه خیرساز “الدار اصلان سعادتجو” افتتاح شد
یاز اکو - "نقی سعادتجو" خیرساز کتابخانه در تبریز گفت: ساخت کتابخانه همواره از کودکی که خود اهل مطالعه بودم ولی در آن زمان ها تنها دو کتابخانه در تبریز وجود داشت، جزو آرزوهایم بود که امیدوارم با اتمام این کتابخانه بتوانیم دومین کتابخانه محلات را در مناطق محروم استان بسازیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، مراسم افتتاح کتابخانه خیّرساز ِالدار اصلان سعادتجو در خیابان مارالان تبریز با حضور اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، نقی سعادتجو، خیّر کتابخانه‌ساز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز و جمعی از اهالی منطقه مارالان عصر امروز برگزار شد.

نقی سعادتجو، بانی احداث کتابخانه الدار اصلان سعادتجو در این مراسم با اشاره به وجود محدودیت‌ها و سختی‌ها در مسیر احداث این کتابخانه گفت: حدود ۱۰ سال زمان برای خرید زمین این کتابخانه از شهرداری صرف شد و در نهایت عملیات احداث ساختمان از سال ۹۹ آغاز شد، اما به دلیل بدعهدی پیمانکاران پروژه ۱۸ ماه متوقف شد.

سعادتجو گفت: بعد از این وقفه، دیگر امیدی به اتمام پروژه نداشتم، اما طی دو- سه ماه اخیر با همت مدیریت جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی تبریز، امروز شاهد افتتاح کتابخانه شدم.

وی با انتقاد از سیستم معیوب دولتی در ایران افزود: متاسفانه قوانین ما دست‌و پا گیر هستند و به جای کمک از پای خیّرین می‌کشند. در این دوره حتی در عقب‌مانده‌ترین کشورهای آفریقایی هم دولت به هنگام اجرای پروژه‌های خیرساز، ارزش افزوده دریافت نمی‌کند، اما من در اینجا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بابت ارزش افزوده این ساختمان هزینه کرده‌ام.

سعادتجو در خاتمه بیان کرد:با وجود سختی‌ها با افتتاح این کتابخانه انگیزه‌ای برای ساخت کتابخانه دوم پیدا کرده‌ام.

کتابخانه‌های خیّرساز در ایران مظلوم واقع شده‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر اهتمام ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اتمام این پروژه گفت: اینکه امروز شاهد بهره‌برداری از کتابخانه الدار‌اصلان سعادتجو در منطقه‌ای که نیاز به آن محسوس بود، جای بسی خوشحالی است.

اسد بابایی با بیان این مطلب افزود: به لطف خدا در شهری زندگی می‌کنیم که پر از افرادی با منش بزرگوارانه است و پروفسور سعادتجو نمونه بارز چنین انسان‌هایی است. این یک واقعیت است که هر انسانی نمی‌تواند از اموال خود ببخشد و در مواجهه با چنین خیّرانی زبان قاصر است.

وی تاکید کرد: در استان، خیرین مدرسه‌ساز زیادی وجود دارند، اما خیر کتابخانه‌ساز کم است و کتابخانه‌های ما در این مورد مظلوم واقع شده‌اند.

بابایی ادامه داد: امیدواریم با آغاز به کار این کتابخانه شاهد پرورش جوانانی آگاه، شاد و امیدوار بوده و مسیر پیشرفت، تعالی و آبادانی شهر و کشور خود باشیم.

شهردار تبریز در این مراسم گفت: بزرگی، تاریخ و هویت تبریز قابل کتمان نیست. شهر ما همیشه جزو اولین‌ها بوده و هست اما به نظر من بزرگترین شاخصه توسعه تبریز به انسان‌های بزرگ، خیر، عرفا و شعرای این مرز و بوم باز می‌گردد.

یعقوب هوشیار با تاکید بر اینکه تبریز مغز متفکر مملکت است، افزود: حضور در این جمع مایه افتخار برای من است. اگر به‌جای این مراسم، من را به ویژه‌برنامه افتتاح پروژه‌های تجاری دعوت می‌کردند، برایم لذت‌بخش نبود، اما در این جمع که دل‌ها به هم نزدیک است، احساس فخر می‌کنم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86027

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});