• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

اردوغان: برخلاف اروپا خیال ترکیه از زمستان آسوده است

  • کد خبر : 86502
  • 06 آذر 1401 - 12:45
اردوغان: برخلاف اروپا خیال ترکیه از زمستان آسوده است
یاز اکو - رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که برخلاف کشور‌های اروپایی، آنکارا با خیال آسوده از زمستان گذر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آناتولی، اردوغان در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه «اروپا نگران زمستان است، اما ترکیه با طیب خیال به استقبال زمستان می‌رود» ادعا کرد: «ما در حال آمادگی برای قرارداد جدید گندم هستیم تا برای کشور‌های فقیرتر آرد فراهم کنیم. تولیدات انبوه جت‌های جنگنده ما نیز از سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز خواهد شد.»

کشور‌های اروپایی به دلیل تحریم‌هایی که خودشان علیه روسیه به بهانه حملات به اوکراین اعلام کردند، اکنون با بحران انرژی، به ویژه برق و گاز مواجهند، و اغلب مقام‌های این کشور‌ها هشدار دادند که زمستانی سخت در انتظار آنهاست.

این بحران تاحدی رفته که نشریه فایننشال تایمز در جدیدترین گزارش خود نوشت: «براساس هشدار‌های تازه مدیران و تحلیلگران صنعت انرژی، اگر اروپا نتواند تقاضا را کاهش دهد و منبع جدیدی برای تامین گاز پیدا کند، بحران انرژی اروپا در این قاره تا سال‌ها ادامه خواهد داشت.»

آژانس بین‌المللی انرژی هم پیش از این، در ماه نوامبر، درباره خطر کمبود گاز در اروپا در زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به علت از سرگیری درخواست چین برای گاز طبیعی مایع و توقف کامل تحویل گاز روسیه در پی جنگ این کشور با اوکراین هشدار داده بود.

هفته گذشته نیز مدیر کل شرکت فرانسوی توتال انرژی اعلام کرد تا زمانی که (تا پایان سال ۲۰۲۴) مخازن گاز مایع به صورت کامل نصب نشوند، سامانه گاز اروپا تحت فشار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});