• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

ضرورت حمایت بانک‌ها از مگاپروژه‌های آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 86506
  • 06 آذر 1401 - 13:00
ضرورت حمایت بانک‌ها از مگاپروژه‌های آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۲۱ مگاپروژه در حوزه صنعت و کشاورزی استان بر ارائه مشاوره مالی و تامین نقدینگی این پروژه‌ها توسط بانک‌های عامل تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگارن، آقای کلامی در جلسه بررسی عملکرد بانک‌های استان آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها برای این که مشکل تامین منابع نداشته باشند، باید از پروژه‌های بزرگ حمایت کنند و با بروکراسی اداری باعث فرار سرمایه گذاران از استان نشوند.

وی افزود: اتاق بازرگانی با همکاری دستگاه‌های مسئول، کارگاه‌های آموزشی جهت تامین منابع مالی برای تجار ارائه دهد، زیرا تامین منابع مالی فقط برعهده بانک‌ها نیست و صنعت استان نیاید متکی به بانک‌ها و تسهیلات بانکی باشد بلکه راهکار‌هایی از قبیل صندوق‌های تامین منابع مالی و سهام در این راستا اتخاذ شود.

آقای کلامی با اشاره به پاره‌ای مشکلات در ارائه تسهیلات طرح رونق تولید، گفت: متاسفانه واحد‌های تولیدی کوچک در استان مورد بی مهری و کم لطفی قرار می گیرند که انتظار می رود بانک‌های استان در این مورد با تعامل بهتر از این طرح‌ها حمایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به برخی موانع در ارائه تسهیلات بانکی اشاره کرد و از بانک‌های عامل در استان خواست وام‌های ازدواج و فرزندآوری، ودیعه مسکن و تبصره ۱۶ نهاد‌های حمایتی تا هفته آینده پرداخت شود.

در این جلسه رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد افراد معرفی شده برای وام ازدواج و فرزند آوری به بانک‌های استان ۵۱۷۵۸ نفر بوده که به ۳۴۸۹۳ نفر معادل ۶۷ درصد تسهیلات پرداخت شده و از این تعداد ۱۶۸۶۵ نفر در نوبت دریافت وام هستند.

آقای غلامی افزود: همچنین سهم بخش صنعت و معدن و تولید از کل تسهیلات پرداختی در هفت ماه اول امسال ۴۰ درصد و سهم تسهیلات بخش کشاورزی نیز ۱۵ درصد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});