• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود

  • کد خبر : 86952
  • 10 آذر 1401 - 9:00
زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان در حال انجام است، گفت: باید زیرساخت لازم ارتباطی و مخابراتی برای سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرّم در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی با مشکلات جدی در استان مواجهیم، گفت: متاسفانه این مشکلات طی سالیان گذشته حل نشده و در این حوزه دچار عقب‌ماندگی هستیم.

وی، عدم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی در برخی مناطق استان به ویژه نقاط مرزی را از جمله این مشکلات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در همه بخش‌های استان شاهد حرکت و جهش هستیم و بخش ارتباطات هم باید متناسب با این حرکت فعال شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی، خواستار همکاری وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای افزایش پوشش شبکه فیبر نوری و حل مشکلات چندین ساله این حوزه در استان شد.

خرّم همچنین با بیان اینکه تبریز ترمینال ارتباطی در شمال‌غرب کشور است، افزود: تبریز می‌تواند یکی از مراکز داده کشور باشد و در این زمینه آماده هرگونه همکاری با وزارت ارتباطات هستیم.

چهار مرکز داده در کشور ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز ایجاد چهار مرکز داده با مشارکت بخش خصوصی در سطح کشور را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در راستای توزیع محتوا و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی اعلام کرد.

امیر محمدزاده لاجوردی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات به ویژه توسعه شبکه ارتباطات ثابت و فیبر نوری، گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه نقش تسهیل‌گری و راهبری دارد و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به نقش و جایگاه تبریز در شمال‌غرب کشور، گفت: به صورت جدی پیگیر حل مشکلات این استان در حوزه مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});