• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

تبعات جبران‌ناپذیر امضا فروشی مهندسان به بهایی اندک

  • کد خبر : 8696
  • 06 فروردین 1400 - 10:25
تبعات جبران‌ناپذیر امضا فروشی مهندسان به بهایی اندک
یاز اکو- دکترای شهرسازی با گرایش طراحی شهری گفت: متاسفانه مهندسان در ایران در قبال دریافت مبالغ اندکی حق امضای خود را به شرکت ها واگذار کرده و خود را در معرض خطر جدی قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وحیده برنون، دکترای شهرسازی در گفتگو با خبرنگار یاز اکو در رابطه با بحث امضا فروش مهندسان گفت: در حال حاضر هجمه زیادی برای جلوگیری از امضا فروشی مهندسان شکل گرفته است، حتی خود وزیر راه و شهرسازی نیز طی نامه‌ای به تازگی خواستار لغو امضا فروشی مهندسان شده است چرا که این کار تبعات زیادی به همراه دارد.

وی با اشاره به تبعات امضا فروشی تشریح کرد: پیامدهای منفی این کار را می توان در دو حوزه جانی و مالی در نظر گرفت؛ در حوزه مالی چندین سال بعد از اتمام پروژه صاحب امتیاز و صاحب امضا که به عنوان مسئول اصلی پروژه شناخته می شود، باید مبالغ کلانی را بابت مالیات و دارایی پرداخت کند و از سوی دیگر مسئله جانی وجود دارد.

برنون ادامه داد: ۷۰ درصد مسئولیت پروژه های اجرایی متوجه صاحب امضای پروژه می شود و اگر حین کار یا حتی بعد از اتمام کار و پروژه مشکلی یا آسیبی به فردی برسد، این مهندس ناظر است که باید پاسخگو باشد و از نظر قانونی تمام تعهدات بر عهده وی است، حتی اگر هیچ دخلی در امور نداشته باشد. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی در تلاش برای لغو امضا فروشی مهندسان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});