• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره سودای عشق معرفی شدند

  • کد خبر : 87381
  • 13 آذر 1401 - 23:09
برگزیدگان سیزدهمین جشنواره سودای عشق معرفی شدند
یاز اکو- مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق با معرفی برگزیدگان دو بخش خیابانی و صحنه‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، حبیبی ، دبیر سیزدهمین جشنواره بسیج در آیین اختتامیه ضمن تسلیت به تئاتر  استان درگذشت دو هنرمند مرندی که چند روز اخیر به دلیل سانحه رانندگی جان خود را از دست دادهاند  گفت : تئاتر بسیج یک عبارت دو کلمه ای ولی عمیق است چرا که تیاتر از دیرباز جایگاه رفیع داشتهاست. 

وی با اشاره به این که اگر پسنود بسیج را به کلمه تیاتر آن صفت ژرف را داده نوید یک تئاتر عام المنفعهرا میدهد تشریح کرد : تئاتر عام المنفعه  یعنی در اولویت موضوعی سیزدهمین جشنواره تیاتر بسیج باعنوان سودای عشق تلاش میکرد موضوعاتی را مورد توجه قرار دهد که منفعت همنو را طلب کرده باشد.

وی گفت : سیزدهمین جشنواره تیاتر بسیج با عنوان سودای عشق به همت سازمان بسیج هنرمنداناستان ، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از اوایل شهریور ماه سال جاری شروع به فعالیتکرده است .

وی تاکید کرد : در مدت دریافت آثار هنرمندان استان دبیرخانه جشنواره ۲۳ اثر نمایشی را در دو بخشصحنه ای و خیابانی اخذ نمود.

وی ادامه داد: از بین آثار۱۳ اثر در بخش صحنه ای و ۱۰ اثر در بخش خیابانی شرکت داشتند .

وی افزود : در نهایت ۷ اثر در بخش خیابانی و ۷ اور در بخش صحنه ای به مرحله رقابت راه یافتند کهطبق فراخوان سراسری در هر بخش دو اثر به دییر خانه ستاد معرفی شدند.

سرهنگ پاسدار حسن صفدری فر در آیین اختامییه جشنواره بسیج بیان کرد: هنر بهترین و گویا ترینزبان برای ارایه زیبا ترین واژه ها برای فرهنگ است .

فرمانده سپاه عاشورا گفت: اگر جایگاه علم و تکنیک و هنر را بازگو کنیم هنر تبلیغی با بهترین وکمترین هزینه میتواند هادی و هدایت گر باشد.

وی با اشاره به مقایسه فیلم و هنر تیاتر  گفت : تئاتر نه دارای تجهیزات پیشرفته و نور پردازی واستدر کوچه و خیابان میتوانیم با  نمایش های ساده خیابانی گذشته را به نسل فعل انتقال دهد .

هنر یا تبلیغی یا تعلیمی یا تجملی است

استاد نظیری در این آیین گفت: اگر در جامعه کنونی ما نیاز به این است که تبلیغ بکنیم حتما بایداز تیاتر استفاده شود اگر نیاز به تعلیم باشد حتما باید از تیاتر استفاده شود تجملی را به دیگران واگذار میکنیم الان ت دیگری به تیاتر اضافه شده است که تخریب است که ما با انها کار نداریم

وی تاکید کرد: همه هنرمندان بسیجی هستند و باید در این برهه زمان  بسیجی وار حرکت کرد.

سال ۱۳۶۰ رهبر انقلاب فرمودند: ما باید قرص و محکم، مواضع خودمان را بگوییم که ای نویسنده! فیلمساز! نمایشنامه نویس! تو اگر واقعاً می خواهی برای این انقلاب و با مردم باشی، ایدئولوژی اینمردم را بفهم و با این ایدئولوژی حرکت کن و شاعر مردمی و هنرمند مردمی باش. اما اینکه تو بخواهیدر برج عاج خودت بنشینی و همان ذهنیات قدیمی را مطرح کنی، از مردم جدا می مانی و منزوی میشوی و چون این حکومت، حکومتی مردمی ست وقتی از مردم  جدا شدی از همه جا منزوی و بیگانهخواهی شد.

وی تاکید کرد: اینهارا رهبرمان در دهه های گذشته گفته اند ولی برای الان ما کار ساز است.

در این ایین از استاد نظیری، استاد مقصود عباسنژاد، تجلیل شد.

از هیئت داوران هادی غنیپور، مینا اکبری  تجلیل شد.

گروه شایسته تقدیر

مرحوم میر حمید رضایی که اخیرا در سانحه رانندگی فوت کردند، نمایش اخرین نامه جناب اقای حامد ترابی نهاد از تبریز ، کارگردان نمایش پذیرایی زیر شلاق بارانامیر محرم از سردرود ، کارگردان نمایش فرخنده فاطمه منیری از بناب،کارگردان نمایش ساعت حرکتتوحید شکری از مرند ، کارگردان، نمایش پدر یک قهرمان بود مطلوبی از تبریز ، کارگردان نمایش بارانکه میبارد جاده لیز میشود جهانگیر چالاکی از بناب ، کارگردان نمایش ذو پا، پویا معصومی از تبریزکارگردان نمایش، پلاک مهسابایرامزاده از تبریز و کارگردان نمایش رویای صادقانه از چارویماق نجات علیزاده   تجلیل شدند.

برگزیدگان تندیس ویژه جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی ، «تکه های سنگین سرب» سعید رضاتژاد از تبریز ،«برادرم» علیرضا قاسمی از بناب ،«قهرمان کیست  »سید مجتبی موسویاز مرند ،«ساعت حرکت »صبا سیمرغی از مرندتجلیل شد .

مهدی صالحیار، نویسنده ۵ اثر شرکت کننده در جشنواره نیز تجلیل شد. 
.
تجلیل از طراحان نشانواره، لوگو جشنواره، مرتضی نقدی مقام اول ، فرزاد نریمان‌زاده، مقام‌دوم حمیدرضا خیری مقام سوم.
. در بخش صحنه ای تکه‌های سنگین سرب و نمایش ساعت حرکت و در بخش خیابانی دو نمایش برادرم و قهرمان کیست را به جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور معرفی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});