• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

مصرف گاز در مراغه ۳۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 88377
  • 22 آذر 1401 - 16:00
مصرف گاز در مراغه ۳۰ درصد افزایش یافت
یاز اکو - سرپرست اداره گاز مراغه گفت: مصرف گاز شهرستان طی روزهای اخیر ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد اصل‌شهریور روز سه‌شنبه افزود: مصرف گاز این شهرستان قبل از ورود موج سرما و در اواخر آبان سال جاری ۲ میلیون مترمکعب در روز بود.

وی به روند افزایش مصرف گاز شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: میزان مصرف گاز شهرستان در آبان سال جاری به ۵۶ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۰۸ مترمکعب رسید که در مقایسه با آبان سال گذشته ۴.۱۷ درصد افزایش داشت.

وی همچنین به اجرای بزرگترین طرح گازرسانی آذربایجان‌شرقی در مراغه اشاره کرد و ادامه داد: پیش از این یک ایستگاه تقلیل فشار گاز با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب بر ساعت در این شهرستان وجود داشت و اکنون یک ایستگاه دیگر با همین ظرفیت همراه با خطوط انتقال و تغذیه به عنوان بزرگترین طرح گازرسانی شرکت گاز استان در حال اجراست.

«اصل شهریور» با تاکید بر اینکه ایستگاه نخست تا چند سال آینده جوابگوی مصارف خانگی بود، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تامین گاز صنایع، روستاهای فاقد شبکه گاز و همچنین تامین نیاز شهرستان تا ۲۵ سال آینده موجب شد تا احداث ایستگاه دوم نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی ایستگاه جدید در روستای «طالب خان» قرار دارد و خطوط تغذیه آن در سطح شهرستان به طور طبیعی باید گسترش یابد؛ بر همین اساس اکنون عملیات حفاری در روی پل میدان شهرداری جریان دارد.

وی اضافه کرد: یکی از خطوط تغذیه گاز شهری از خیابان پاسداران تا خیابان ۴۸ متری «شهید دهقان» و یک خط دیگر از «پل جهاد» تا «میدان مادر» انتقال می‌یابد و علاوه بر آنها، انتقال خط تغذیه شهرک صنعتی نیز طی ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با قدردانی از صبر و حوصله اهالی به دلیل مشکلاتی که این عملیات عمرانی برای عبور و مرور آنها ایجاد کرده است، اظهار داشت: برای انتقال این خطوط تغذیه بر اساس برآوردهای سال ۱۳۹۹ در مجموع ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده اما ارزش ریالی روز آن بسیار بیشتر است.

به گفته سرپرست اداره گاز مراغه، انتقال خط تغذیه گاز طبیعی تا شهرک صنعتی این شهرستان از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و خطوط تغذیه شهری نیز ۱۵ درصد پیشرفت دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});