• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

امسال برای راه آهن اردبیل-میانه ۳۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است

  • کد خبر : 88509
  • 23 آذر 1401 - 15:00
امسال برای راه آهن اردبیل-میانه ۳۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: امسال هم برای راه آهن اردبیل-میانه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، داود شایقی ۲۳ آذر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در سال مالی گذشته برای طرح راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافت، گفت: سال گذشته اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲ هزار میلیارد ریال بوده که در آخر سال مالی با رشد چهار برابری به هشت هزار میلیارد ریال رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اضافه کرد: امسال هم برای راه آهن اردبیل-میانه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی پیشرفت ۹۰ درصدی طرح ریلی میانه- اردبیل را یادآور شد و گفت: برای تکمیل این طرح ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع نیاز است که تلاش می‌شود از ظرفیت‌های قانونی بودجه به ویژه تهاتر نفت و فاینانس بانکی برای تکمیل و راه اندازی این طرح بزرگ ملی استفاده کرده و سال آینده شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰

شایقی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۳۸ هزار میلیارد ریال منابع استان در سال گذشته جذب شد که بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال آن از محل سفر رئیس جمهور اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: تخصیص نقدی این منابع برای اجرای طرح‌های زیربنایی و پیشران استان اردبیل از قبیل راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل سدها، طرح‌های آبرسانی، تکمیل زیرساخت‌های گلخانه ای و پایاب سدها هزینه شده است.

به گفته وی با بسته شدن پرونده جذب و تخصیص اعتبارات ۱۴۰۰ تلاش بر جذب منابع و اعتبارات سال ۱۴۰۱ است که با گذشت ۷۹ روز از سال مالی مبلغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تخصیص یافته است.

شایقی اضافه کرد: تلاش می‌شود تا قبل از تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، برای طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد ردیف اعتبار ملی در قالب ماده ۲۳ اخذ شود تا این طرح به عنوان یکی از خواسته‌های مردم منطقه اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});