• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

پزشکیان: یک قانون نوشتیم، اما یک جور دیگر عمل می‌کنیم

  • کد خبر : 89317
  • 03 دی 1401 - 8:30
پزشکیان: یک قانون نوشتیم، اما یک جور دیگر عمل می‌کنیم
یاز اکو - نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مشکل اینجاست که ما یک قانون نوشتیم، اما یک کار دیگر و یک جور دیگر عمل می‌کنیم. اشتباهات ماست که باعث شده جامعه به التهاب افتاده است، اگر ما درست عمل می‌کردیم امکان نداشت این اتفاقات رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در خصوص روند برگزاری دادگاه بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و اعتراضاتی که وجود دارد در بحث حق انتخاب وکیل و یا موارد دیگر، گفت: ببینید مشکلی که وجود دارد، اجرای قانون است. ما در قانون اساسی داریم که حق ندارند کسی را بیش از ۲۴ ساعت بازداشت کنند و در بازداشت نگهدارند. یا اینکه متهم حتما باید بتواند وکیل داشته باشد و تفهیم اتهام کند. خب ما اگر به همین قانون اساسی عمل کنیم، مردم اینطور عصبانی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که ما یک قانون نوشتیم، اما یک کار دیگر و یک جور دیگر عمل می‌کنیم. اشتباهات ماست که باعث شده جامعه به التهاب افتاده است، اگر ما درست عمل می‌کردیم امکان نداشت این اتفاقات رقم بخورد.

نماینده مردم تبریز افزود: وقتی مردم در جنبه‌های مختلف زندگی با مشکل مواجه‌اند، معیشت‌شان از یک سو دچار مشکل است و در تنگنا هستند و از سوی دیگر با مشکلات و بحران‌هایی مانند آلودگی هوا یا معضلات زیست محیطی مواجه‌اند طبیعی است که نسبت به عملکرد‌های نادرست و اشتباه واکنش نشان می‌دهند.

تاکید بر لزوم تغییر برخی رویه‌ها

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر برخی رویه‌ها عنوان کرد: در نتیجه اگر بخواهیم باز هم تندروی کنیم و خارج از چارچوب‌های قانون برخورد کنیم، بازداشت کنیم و اطلاع ندهیم، خلاف قانون کاری کنیم و یا مثلا اضافه‌تر از زمان قانونی در بازداشت نگهداریم؛ اگر چنین کار‌هایی انجام دهیم وضعیت را بدتر خواهیم کرد که بهتر نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز همچنین با اشاره به برخورد‌ها میان برخی معترضان و نیروی انتظامی، با غلط دانستن این اتفاق، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا نیروی انتظامی را نمی‌زنند، حتی اگر نیروی انتظامی بد عمل کند؛ چون نیروی انتظامی نباشد امنیت در کشور نیست.

پزشکیان ادامه داد: نیروی انتظامی و پلیس تامین کننده نظم و امنیت عمومی است که اگر نباشد انضباط جامعه بر هم می‌خورد و نباید با نیروی انتظامی برخورد‌های این چنینی داشت که در این چند وقت شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: کسانی که در خیابان اعتراض می‌کنند اگر واقعا مدبرانه عمل کنند به هیچ وجه نباید با نیروی انتظامی برخورد داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});