• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

توسعه اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم خوانی ندارد

  • کد خبر : 89360
  • 03 دی 1401 - 11:50
توسعه اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم خوانی ندارد
یاز اکو - استاندار آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه با توسعه اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه هم خوانی ندارد، بیان کرد: طی هشت سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار هکتار به اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی افزوده و منجر به مصرف آبی به میزان ۲.۵ میلیارد متر مکعب شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان، در نشست مشترک با هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در محل استانداری آذربایجان غربی، با بیان‌ اینکه مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: در بحث اصلاح الگوی کشت دولت به دنبال کشت محصولات کم آب بر با ارزش افزوده بالاست که در همین راستا باید به کشاورز این اطمینان داده شود که اصلاح در الگوی کشت به ضرر معیشت او نخواهد بود.

وی اضافه کرد: نیازمند تعریف مشاغل‌ جایگزین‌ کشاورزی در منطقه هستیم که حوزه معدن می‌تواند آلترناتیو خوبی برای آن باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه کشت گلخانه‌ای نیز مورد غفلت واقع شده که با توجه به نقش آن در بهینه کردن تولید محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تمرکز دولت بر روی اتمام طرح‌های نیمه تمام انتقال آب به دریاچه ارومیه است

معتمدیان با بیان‌ اینکه تمرکز دولت بر روی اتمام طرح‌های نیمه تمام انتقال آب به دریاچه ارومیه است، گفت: اجرای طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه نظیر تونل خط انتقال کانی سیب و تصفیه خانه فاضلاب ارومیه شتاب قابل توجهی گرفته و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: پس از اتمام طرح‌های سخت افزاری، دولت ورود جدی به طرح‌های نرم‌افزاری همچون اصلاح الگوی کشت خواهد داشت.

وی‌ با اشاره به اختصاص ۱۰۰درصدی اعتبار مصوب در سفر رییس جمهور در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: پنج هزار میلیارد ریال اخیرا برای اتمام طرح‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته که نشان از توجه دولت و شخص رییس جمهور به این مشکل زیست محیطی است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر ضرورت همراه سازی افکار عمومی در احیای دریاچه، بیان کرد: مردمی سازی سیاست‌های احیای دریاچه نقش بسزایی در اجرای برنامه‌های احیا خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});