• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر جوابگوی نیاز باغداران نیست

  • کد خبر : 89698
  • 05 دی 1401 - 17:00
ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر جوابگوی نیاز باغداران نیست
یاز اکو - فرماندار اهر با بیان اینکه گلایه باغداران اهری از افزایش تعرفه سردخانه‌ها را بررسی می‌کنیم، گفت: ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر جوابگوی نیازهای باغداران نیست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات باغداران شهرستان اهر افزود: گلایه باغداران از افزایش تعرفه نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌ها را بررسی می‌کنیم، اینکه باغداران از افزایش ۷۰ درصدی تعرفه سردخانه‌ها معترض هستند را با در نظر گرفتن صلاح طرفین ارزیابی خواهیم کرد.

فرماندار اهر گفت: باغداران و مدیران سردخانه‌های شهرستان اهر با نظارت جهاد کشاورزی و اداره صمت اهر، نمایندگان خود را انتخاب و تعرفه هزینه نگهداری محصولات کشاورزی را به‌صورت کارشناسی ارزیابی کنند، ما هیچ علاقه به متضرر شدن باغداران یا سردخانه‌داران نداریم. اختلاف تعرفه بین سردخانه‌های آذربایجان‌شرقی با استان اردبیل بایستی بررسی و از تحمیل هزینه به باغداران جلوگیری شود.

کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید سیب درختی طی سال‌جاری در اهر

وی از کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید سیب درختی طی سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: ظرفیت تولید سیب در باغات شهرستان اهر ۱۴۰ هزار تُن در سال است ولی امسال به دلیل حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و … میزان تولید سیب در این شهرستان به ۶۵ هزار تُن کاهش یافت.

این مقام مسئول بابیان این‌که ظرفیت سردخانه‌های شهرستان اهر جوابگوی نیازهای باغداران نیست، تصریح کرد: ظرفیت اسمی سردخانه‌های شهرستان ۳۵ هزار تُن است که در صورت نیاز باغداران اهری به ذخیره‌سازی تولیدات کشاورزی، جوابگوی نیازها نخواهد بود در این راستا پیگیر تکمیل پروژه‌های سردخانه‌ای با ظرفیت ۳۲ هزار تُن در شهرستان اهر هستیم تا نیاز باغداران به سردخانه جهت نگهداری تولیدات کشاورزی تأمین شود.

افزایش ۷۰ درصدی نرخ نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌های اهر

غنی‌زاده از افزایش ۷۰ درصدی نرخ نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌های شهرستان اهر طی سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: نرخ نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌ها به دلیل اینکه در زمان برداشت میوه اعلام نمی‌شود و چون پس از ذخیره‌سازی میوه تعرفه اعلام شده، باغداران گلایه می‌کنند، از این‌رو با هماهنگی جهاد کشاورزی و اداره صمت اهر سعی می‌کنیم تا تعرفه‌گذاری نرخ سردخانه‌ها در شهرستان به تناسب شرایط اقتصادی بخش کشاورزی تعیین شود و حتماً نظر باغداران و مدیران سردخانه‌ها به جهت جلوگیری از زیان اقتصادی طرفین لحاظ شود.

وی سپس با تأکید بر این‌که ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شهرستان اهر جزو مطالبات و برنامه‌های اولویت‌دار است، گفت: شهرستان اهر قطب سوم تولید سیب در آذربایجان‌شرقی است، اینکه اهر با تولید سیب فاقد صنایع تبدیلی بوده یعنی کم‌کاری شده و بایستی برای حمایت از باغداران و رونق بخش کشاورزی، زمینه صادرات سیب اهر فراهم شود.

در این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان باغداران و سردخانه‌ها با نظارت جهاد کشاورزی و اداره صمت جهت قیمت‌گذاری نرخ سردخانه‌ها در شهرستان اهر تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});