• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

فرماندار: آب مورد نیاز ۶۰ قشلاق بیله‌سوار با تانکر تامین می‌شود

  • کد خبر : 89717
  • 06 دی 1401 - 9:30
فرماندار: آب مورد نیاز ۶۰ قشلاق بیله‌سوار با تانکر تامین می‌شود
یاز اکو - فرماندار بیله سوار گفت: نزدیک به ۶۰ قشلاق بیله سوار فاقد آب شرب هستند و امور عشایری با تانکر آب مورد نیاز این قشلاقات را تامین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا صاحبعلی اصغری در جلسه شورای عشایری شهرستان بیله سوار با تشریح اقدامات انجام شده برای توزیع آرد عشایر اظهار کرد: با توجه به اینکه توزیع آرد عشایری طی مکاتبات استانداری به فرمانداری‌ها واگذار شده است، در دو ماه اخیر آرد بین نانوایی‌های مناطق روستایی و عشایری توزیع شده و با هماهنگی بخشداران منطقه، عشایر منطقه نان مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات توزیع آرد عشایر در سالهای گذشته اظهار کرد: در سال‌های گذشته آردی که باید بین عشایر توزیع می شد، از مبادی غیررسمی عرضه شده و یا از استان خارج می‌شد و یا افرادی که ساکن منطقه نبودند این آرد را خریداری می‌کردند.

فرماندار بیله سوار افزود: برای رفع این مشکلات، تمهیداتی اتخاذ شد که نان مورد نیاز این اهالی از طریق نانوایی‌ها تامین شود در این زمینه با هماهنگی بخشداری‌ها شده سهیمه نانوایی‌های این مناطق و زمان پخت آنها افزایش یافته است ضمن اینکه مجوزهای جدیدی برای ایجاد نانوایی‌ها در بخشهای مرکزی و قشلاق دشت صادر شده است.

اصغری در این جلسه همچنین خواستار شناسایی و برخورد اداره آب و فاضلاب روستایی با برداشت غیرمجاز آب و مشترکان بدمصرف شد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سوم امسال حدود ۴۹۴ هزار لیتر نفت سفید به مناطق عشایری توزیع شده است، درباره اقدامات انجام شده برای برق رسانی به این مناطق هم گفت: سال گذشته ۶ روستا و امسال هم هفت روستا در این شهرستان از نعمت برق برخوردار شدند.

به گفته فرماندار بیله سوار ۱۵ منطقه عمدتا عشایری برق ندارند که مقدمات کار فراهم شده تا این مناطق هم از نعمت برق برخوردار شوند.

روستاییان تنظیمات گوشی تلفن همراه خود را در حالت ۲G قرار دهند

بر اساس این گزارش در این نشست همچنین مشکل آنتن دهی تلفن همراه درمنطقه مطرح شد که نماینده شرکت مخابرات از شهروندان خواست تنظیمات گوشی خود را در حالت قرار۲G قرار دهند.

وی یادآورشد: در شرایطی که تنظیمات تلفن همراه مشترکان در حالت ۴G باشد بیشتر از یک یا دو کیلومتر آنتن دهی نخواهد داشت در صورتی که با قرار دادن گوشی‌های تلفن همراه در حالت ۲G میزان آنتن دهی به ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

فرماندار بیله سوار همچنین درباره آخرین وضعیت آبرسانی به روستاها و قشلاقات این شهرستان گفت: نزدیک ۶۰ قشلاق بیله سوار فاقد آب شرب هستند و امور عشایری با تانکر آب مورد نیاز این قشلاقات را تامین می‌کند.

اصغری با تاکید بر لزوم ارتقای تصفیه خانه خروسلو و خط انتقال این تصفیه خانه خواستار تعامل بیشتر آب و فاضلاب و امور عشایری برای رفع مشکلات روستاییان و عشایر منطقه شد.

وی همچنین از اجرای طرح ۴ طرح شن ریزی و زیرسازی راه‌های روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرحها دسترسی روستاییان و عشایر ارتقا خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89717

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});