• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

مقاوم‌سازی نشدن ۶۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان در برابر زلزله

  • کد خبر : 89721
  • 06 دی 1401 - 9:45
مقاوم‌سازی نشدن ۶۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان در برابر زلزله
یاز اکو - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تا به امروز حدود ۶۸۵۷ واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی شده (معادل ۳۷ درصد) و متاسفانه ۶۳ درصد هنوز مقاوم‌سازی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رضا خواجه‌ای گفت: مهم‌ترین مولفه در کاهش عوارض وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تدابیر پیشگیرانه پیش از بروز آنها است که باید با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب و با در اولویت قرار دادن آموزش‌های توانمندساز و اقدامات پیشگیرانه و اگاهی‌بخشی عمومی در راستای رفتار و عملکرد بهینه مردم در شرایط وقوع بحران، بستر مدیریت بهینه بحران‌های طبیعی و امکان زندگی ایمن‌تر برای عموم مردم فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه، تمامی نهادها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به بازنگری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و … با هدف تحقق نظارت بهینه و افزایش کارآمدی و اثربخشی سیستم‌های کنترل و نظارت باید اقدامات ویژه‌ای انجام دهند، ادامه داد: باید با نگاه دانش‌محور و با بهره‌گیری هر چه بیشتر از یافته‌های علمی و تجارب به دست آمده، حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد و بدون تردید آگاهی‌بخشی و وجود مدیریتی قوی و کارآمد و همکاری و هم‌فکری همه دست‌اندرکاران، از عوامل مؤثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارت می‌باشد.

۱۵۳ روستای استان زنجان در محدوده گسل زلزله است

وی لزوم شناسایی نقاط بحرانی و میزان توان داخلی در استان برای مواجهه با بلایای طبیعی را امری مهم تلقی کرد و افزود: حدود ۱۵۳ روستای استان زنجان معادل ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی روستایی در محدوده گسل زلزله است و تا به امروز از این تعداد حدود ۶۸۵۷ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده (معادل ۳۷ درصد) و متاسفانه ۶۳ درصد هنوز مقاوم‌سازی نشده است که می‌طلبد برنامه‌ریزی منسجم و دقیق صورت گیرد و با تخصیص اعتبارات واحدهای مسکونی مقاوم سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن یادآور شد: حدود ۲۷۵ روستا با بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی روستایی در مسیر سیلاب قرار دارد که نیازمند مقاوم‌سازی است که از این تعداد تاکنون ۱۸۱۶۹ واحد مقاوم‌سازی شده (معادل ۴۳ درصد) و برآورد اعتبار برای ایمن‌سازی این تعداد روستا در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های مختلف را مقاوم‌سازی می‌کند که سهم استان زنجان از این تعداد سالانه ۵ هزار واحد است.

خواجه‌ای با اشاره به آمار واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در روستاهای استان، گفت: از سال ۸۴ به بعد خوشبختانه ۵۲ هزار واحد از ۹۲ هزار واحد مسکونی در روستاها (معادل ۵۶ درصد) و حدود ۱۰۷۸۴ واحد هم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان از ۲۵۵۰۶ واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی با همت بانک‌های عامل، ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: از نظر ما این میزان کافی نیست چرا که همه ما در مقابل جان مردم مسئول هستیم و باید پاسخ‌گو باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});