• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

سهم ۴۴ درصدی بهره وری در تحقق رشد ۹٫۳ درصدی صنعت

  • کد خبر : 59640
  • 04 اردیبهشت 1401 - 10:45
سهم ۴۴ درصدی بهره وری در تحقق رشد ۹٫۳ درصدی صنعت
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 44 درصد از رشد 9.3 درصدی مورد نظر صنعت و رشد 15.7 درصدی معدن استان باید از محل بهره وری حاصل شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در جلسه رشد اقتصادی سازمان صمت مجموع نقش و سهم اقتصاد استان در اقتصاد ملی را ۳٫۲۲ درصد اعلام کرد و افزود: سهم بخش صنعت و معدن در سال ۱۳۹۹ از اشتغال استان ۳۸٫۱ درصد و سهم ارزش افزوده این بخش ۳۹٫۱۳ درصد بوده است.

فرشکاران با اشاره به سپرده گذاری های صنایع بزرگ در خارج از استان متذکر شد: برای خروج سرمایه و ارزش افزوده صنعت از استان باید موانعی تعیین و ارزش افزوده صنایع در خود استان صرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تحقق رشد ۷٫۸ درصدی اقتصاد استان اگر به صورت جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق صادرات اتفاق بیفتد منجر به ورود ارز و تاثیرات بیشتر در این رشد خواهد شد.

این مسوول اذعان داشت: باید طرح جامع تولید تعریف شود و الگوی تولید منطبق با سند آمایش استان باشد.

وی ادامه داد: صنایع آلاینده با وجود سرمایه‌گذاری های کلان خروجی و ارزش افزوده مورد انتظار را برای استان ندارند و تنها به زخمی کردن چهره محیط زیست و طبیعت بکر آذربایجان می‌پردازند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: به جای ارائه مجوز به احداث صنایع آلاینده فولادی، باید به فکر تقویت صادرات در محصولات خاص استان مثل سیب مراغه، کشمش ملکان و نخود ممقان باشیم تا ضمن حفظ ارزش افزوده ایجادی از آسیب‌های زیست محیطی نیز در امان باشیم.

در این جلسه نماینده سازمان صمت به ارائه گزارشی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان و وضعیت شاخص های کلان اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});