• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

تسلط تتر حاکی از صعود بازار است؟ / ارتباط بین میزان تسلط تتر و روند بازار

  • کد خبر : 43441
  • 02 دی 1400 - 14:00
تسلط تتر حاکی از صعود بازار است؟ / ارتباط بین میزان تسلط تتر و روند بازار
یاز اکو - میزان تسلط تتر در بازار رمزارزها در حال حاضر توانسته روند صعودی اخیر خود را به سمت پایین بشکند و زیر آن تثبیت شود که معمولا نشان‌دهنده تقاضا برای سایر رمزارزها با فروش بیشتر تتر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین؛ نمودار دامیننس (میزان تسلط در بازار) تتر در نمای یک ساعته توانسته روند صعودی خود را به سمت پایین بشکند و دچار افت قابل‌توجهی شود. معمولا در مورد اکثر رمزارزها زمانی که دامیننس تتر افت می‌کند، رشدهای خوبی در آنها مشاهده می‌شود و عملا می‌توان افت دامیننس تتر را خبر خوبی برای بازار دانست.

در نمودار زیر چارت دامیننس تتر در نمای یک‌ساعته آورده شده است:

1

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینید تتر توانسته روند صعودی زردرنگ خود را با یک کندل قرمزرنگ به سمت پایین بشکند و عملا نرخ تسلط این رمزارز یا همان دامیننس دچار افت محسوسی شود. در نمودار بالا چند نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که روند صعودی خط ۲ تقریبا ادامه‌دار همان روند صعودی خط ۱ است و بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت خط روند صعودی ما خط معتبری است و شکست آن می‌تواند بر بازار تاثیرگذار باشد. نکته دوم در مورد بزرگ بودن کندل قرمزرنگ زمان شکست خط نزولی است که اعتبار تحلیل را بیشتر کرده و عملا نشان از تصمیم جدی خریداران برای فروش تتر دارد. (فلش زردرنگ)

در شرایط فعلی دامیننس تتر توانسته زیر روند صعودی اخیر خود تثبیت شود و حتی یک کانال نزولی قدرتمند را ایجاد کند؛ بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که دامیننس تتر تغییر روند داده و تا محدوده مستطیل رنگ هیچ حمایت معتبری ندارد. اما چرا این نکته اهمیت دارد و چگونه بر بازار تاثیر می‌گذارد.

همان‌طور که می‌دانید تتر یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های بازار است که افراد برای جابجایی نقدینگی خود از آن معمولا استفاده می‌کنند. زمانی که افراد تمایل به خرید دیگر رمز ارزها داشته باشند لازم است از موجودی حساب خود که به تتر است استفاده کنند؛ بنابراین افراد با فروش تتر خود عملا سبب کاهش دامیننس و حجم بازار این رمزارز می‌شوند و دقیقا در مقابل با افت بیشتر دامیننس و فروش بیشتر تتر توسط معامله گران، می‌توان این‌طور برداشت کرد که افراد در حال خرید دیگر رمز ارزها هستند و معمولا نشانه‌های صعود و رشد دیگر رمز ارزها در بازار مشهود می‌شود.

در شرایط فعلی نیز بازار در وضعیت نسبتا مثبتی قرار دارد و تقاضا برای بیشتر رمز ارزهای محبوب و بزرگ بازار افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});