• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه اردبیل نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

  • کد خبر : 90106
  • 09 دی 1401 - 16:30
تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه اردبیل نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
یاز اکو - سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تکمیل مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، روح الله برادران حیدری روز جمعه در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل بر اساس مدرترین سیستم‌های تصفیه فاضلاب با تکیه بر توان پیمانکاران بومی استان در دست احداث است که با توجه به برنامه زمان‌بندی در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل، اجرای مدول دوم این تصفیه خانه در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت پالایش ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و در مراحل پایانی خود قرار دارد.

برادران حیدری ادامه داد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل بر اساس تصفیه لجن فعال بوده که این نوع فرآیند یکی از مدرترین و کاراترین سیستم‌هایی است که در تصفیه فاضلاب پساب‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزایش کارایی و کاهش مدت زمان فرآیند تصفیه پساب

وی یکی از ویژگی‌های مهم این مدول را افزایش کارایی و کاهش مدت زمان فرآیند تصفیه پساب برشمرد و افزود: مدول دوم برای پالایش ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب در شبانه روز پیش بینی شده که با توجه به مدرن بودن طراحی آن، این مدول قابلیت افزایش تا چهار هزار مترمکعب در شبانه روز را نیز دارد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین طرح‌هایی است که در شرکت شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌ها و اعتبارات داخلی، استانی و ملی استفاده شده و برای پرداخت بدهی به پیمانکار مربوطه هم نیاز است اعتبار لازم تخصیص یابد.

برادران حیدری بیان کرد: شهرک صنعتی ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار دارای امکاناتی از جمله آب، برق، گاز، فیبر نوری، پست ۲۳۰ کیلوولت، ایستگاه آتش‌نشانی، تصفیه‌خانه فاضلاب و مراکز خدماتی است که به شرکت خدماتی واگذار شده است.

۳۲ واحد راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی اردبیل

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته، ۳۲ واحد راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی این استان به چرخه تولید بازگشته است و با احیای این واحدهای تولیدی، برای بیش از۴۰۰ نفر اشتغال مجدد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه رفع کمبودها و حل مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تامین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی به طور ویژه پیگیری و عملیاتی خواهد شد تا با حرکت چرخ‌های صنعت، شاهد افزایش تولید و اشتغال در استان اردبیل باشیم.

برادران حیدری اظهار کرد: برای افزایش حجم ورودی سرمایه‌گذاری‌ها به استان برنامه‌های حمایتی مختلفی از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی انجام شده و تلاش می‌شود با همراهی مسئولان استانی و ملی، اعتبارات مناسبی برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی تخصیص یابد تا با رفع مشکلات و تنگناهای زیرساختی به رونق و توسعه این بخش کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=90106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});