• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
4

تحصیل ۱۰۰۰ دانشجویی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه

  • کد خبر : 91401
  • 21 دی 1401 - 15:00
تحصیل ۱۰۰۰ دانشجویی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه
یاز اکو - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه با اشاره به حضور قریب به یک‌هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های شرق ترکیه، خواستار ارائه تسهیلات و امکانات مناسب برای جذب دانشجویان ترکیه‌ای در دانشگاه‌های تبریز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمد ابراهیمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی این استان را یکی از مناطق اولویت‌دار در روابط ایران و ترکیه عنوان کرد و اظهار کرد: تبریز این ظرفیت را دارد که با استان‌های شرق ترکیه، ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته باشد.

وی افزود: توسعه مراودات با توجه به اشتراکات فرهنگی، به نفع هر دو کشور است و توسعه ارتباطات فرهنگی می‌تواند توسعه روابط اقتصادی و تجاری را هم به دنبال داشته باشد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه سرکنسول‌گری ایران در ارزروم، ۱۸۰ سال قبل تاسیس شده و ۲۸ استان ترکیه در حوزه کنسولی آن هستند، افزود: مقامات دولتی و بخش خصوصی ارزروم هم تمایل به توسعه روابط با تبریز و آذربایجان شرقی دارند.

ابراهیمی همچنین با اشاره به حضور قریب به یک‌هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های شرق ترکیه، خواستار ارائه تسهیلات و امکانات مناسب برای جذب دانشجویان ترکیه‌ای در دانشگاه‌های تبریز شد.

سرکنسول ایران در ارزروم با اشاره به برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی، بر معرفی و اطلاع‌رسانی این همایش برای سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ترکیه تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});