• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

تحقق ۱۰۸ درصدی وام‌های مشاغل خانگی در بناب

  • کد خبر : 91405
  • 21 دی 1401 - 16:00
تحقق ۱۰۸ درصدی وام‌های مشاغل خانگی در بناب
یاز اکو - فرماندار بناب از تحقق ۱۰۸ درصدی وام‌های مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: یکی از ابزارهای در این زمینه نیز پرداخت تسهیلات بانکی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رضا لعلی، چهارشنبه ۲۱ دیماه، در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با بیان این‌که حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه گذاری یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای در این زمینه نیز پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی بانک‌ها با سیاست‌های دولت و بانک مرکزی، افزود: مردم نباید در صف اخذ وام توسط بانک‌ها انتظار بکشند و مسئولان بانک‌ها نباید با درخواست‌های متعدد از جمله ضمانت‌های سنگین و غیر متعارف مردم و سرمایه گذاران را ناامید کنند.

وی در خصوص مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشتغالزایی، گفت: سقف طرح‌های فردی تسهیلات خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان بوده و برای طرح‌های کارفرمایی چهار میلیارد تومان است و شرط اصلی اعطای این تسهیلات بیکار بودن متقاضی و نهایتا ایجاد اشتغال است و مدت بازپرداخت تسهیلات هفت ساله است.

نحوه ثبت نام متقاضیان

لعلی در خصوص ثبت نام متقاضیان هم گفت: ثبت نام در سامانه جامع تسهیلات کشور به آدرس tek.mcls.gov.ir انجام می‌شود که هم صاحبان طرح‌های خود اشتغالی و هم کارآفرینی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.

وی، کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان بناب از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را ۵۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: اعتبارات بین ۹ دستگاه اجرایی توزیع شده است.

وی در زمینه وام‌های مشاغل خانگی نیز تصریح کرد: سهم شهرستان چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده ولی پرداخت بانک‌های عامل پنج میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان بوده که عملکرد شهرستان به میزان ۱۰۸ درصد محقق شده است.

فرماندار بناب از بانک‌ها خواست تا در پرداخت وام‌های تکلیفی معرفی شده تا پایان سال جدیت به خرج دهند تا بازگشت تسهیلات به استان اتفاق نیافتد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});