• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

ورودی آب به سد ستارخان اهر ۲۴ درصد کاهش داشته است

  • کد خبر : 91397
  • 21 دی 1401 - 14:30
ورودی آب به سد ستارخان اهر ۲۴ درصد کاهش داشته است
یاز اکو - فرماندار اهر گفت: از ابتدای سال آبی ورودی آب به سد ستارخان اهر ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر افزود: از ابتدای سال آبی ورودی آب به سد ستارخان اهر ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

غنی‌زاده گفت: منابع آب سد ستارخان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است، از این‌رو در صورت عدم بارندگی‌ها در سال آینده با بحران کم‌آبی مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف تصریح کرد: مصرف آب شرب در شهر اهر نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش و در بخش صنعت مصرف آب ۴ درصد کاهش یافته است.

فرماندار اهر ادامه داد: هر یک شهروند اهری روزانه به‌طور متوسط ۱۸۵ لیتر آب مصرف می‌کند، این در حالی است حداکثر مصرف آب به ازای هر شهروند اهری به ۲۱۷ لیتر افزایش یافته است.

غنی‌زاده از افزایش مصرف سالانه آب شرب به ۱۳ میلیون مترمکعب در شهر اهر خبر داد و یادآور شد: مصرف سالانه آب شرب در شهر اهر از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب سال گذشته، امسال به ۱۳ میلیون مترمکعب افزایش یافته که این میزان مصرف آب شرب در شهر اهر بی‌سابقه و نگران‌کننده است.

وی بر لزوم جلوگیری از تلفات آب در شبکه انتقال و توزیع منابع آبی در شهر اهر تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعی که باید در مدیریت منابع آبی به دنبال آن باشیم، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش خانگی و صنعتی است در کنار این مسائل؛ تلفات ۳۰ درصدی منابع آبی در شبکه انتقال و توزیع آب قابل اغماض نیست لذا از شرکت آب و فاضلاب انتظار می‌رود تا نسبت به نوسازی شبکه فرسوده انتقال و توزیع آب توجه ویژه‌ای داشته باشد.

فرماندار اهر از توسعه ۱۷۰۰ هکتاری باغات غیرمجاز در شهرستان اهر خبر داد و افزود: آب ۲۴ روستا و ۶۰۰۰ عضو تعاونی آب‌بران تحت پوشش سد ستارخان بوده و عمدتاً منابع آبی به اراضی کشاورزی با آبیاری قطره‌ای، بارانی و ثقلی تخصیص می‌یابد، این در حالی است که تنها در سال گذشته از منابع آبی محدود، ۲۰ میلیون مترمکعب آب به بخش کشاورزی اهر اختصاص یافته بود.

غنی‌زاده بابیان این‌که آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب ممنوع است، اظهار کرد: در جلسات قبلی استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز شهری را ممنوع کرده‌ایم، این مصوبه بایستی از سوی آب و فاضلاب و شهرداری اهر اجرایی و انشعابات آب شرب شهرداری که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، قطع شود، چراکه سالانه از انشعابات شهرداری اهر برای آبیاری فضای سبز شهری ۸۰۰ هزار مترمکعب آب برداشت می‌شود.

وی از شناسایی ۷۶۱ انشعاب غیرمجاز آب شرب از ابتدای سال‌جاری در شهر اهر خبر داد و گفت: مدیریت آب و فاضلاب اهر از این تعداد انشعاب غیرمجاز آب شرب، برای ۱۸۰ انشعاب مجوز صادر شده و مابقی جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});