• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

گلخانه های آذربایجان شرقی از سوخت دوم استفاده می‌کنند

  • کد خبر : 91885
  • 26 دی 1401 - 12:30
گلخانه های آذربایجان شرقی از سوخت دوم استفاده می‌کنند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از گلخانه های این استان که قابلیت استفاده از سوخت دوم را دارند برای کاهش مصرف گاز و جلوگیری از قطع احتمالی آن، گازوئیل را جایگزین کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نادر کمالی روز دوشنبه با قدردانی از همکاری مشترکان در بخش های مختلف صنعت، خانگی و کشاورزی در مدیریت مصرف گاز طبیعی در استان، اظهار کرد: با توجه به اولویت بودن تامین گاز بخش خانگی، گاز صنایع گروه های «آ» و «ب» مثل کوره های آجرپزی قطع شده و در صورت افزایش مصرف، دیگر گروه های صنایع نیز مثل فولاد حایز شرایط قطع جریان گاز می شوند.

وی تاثیر تعطیلات را در کاهش مصرف و مدیریت آن شیوه مناسبی دانست و گفت: البته هنوز اثرات آن محسوس نشده است و مصرف گاز آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته هنوز بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب می باشد، چون افزایش برودت هوا مصرف را افزایش می دهد.

کمالی همچنین با اشاره به راه های کاهش مصرف و صرفه جویی گاز، گفت: دمای آبگرمکن و پکیج برای مصرف بهینه باید در محدوده ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم شود و به ازای هر درجه کاهش دمای داخلی ساختمان مصرف گرمایشی ساختمان ۶ درصد و مصرف کل ساختمان پنج درصد در فصل سرما کم می شود.

وی با بیان اینکه تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی، چهار استانی هستند که بیشترین مصرف کشور را دارند، خاطرنشان کرد: دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه دمای مناسب برای آرامش افراد در منزل است و در صورت رعایت این دما همه می توانیم از گرمای گاز طبیعی بهره مند شویم.

وی گفت: صنایع استان و مردم و مدیریت ارشد استان در این خصوص مدیریت خوبی در حفظ پایداری گاز در استان دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=91885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});