• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

اجرای طرح کنترل مکانیکی آفات جنگل‌های ارسباران

  • کد خبر : 92003
  • 27 دی 1401 - 13:00
اجرای طرح کنترل مکانیکی آفات جنگل‌های ارسباران
یاز اکو - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از کنترل مکانیکی آفات جنگل‌های ارسباران در فصل سرما برای پیشگیری از طغیان جمعیت آفات در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی، سیروس داودی، سه شنبه، ۲۷ دیماه، در حاشیه بازدید از طرح مقابله مکانیکی با آفات جنگل‌های ارسباران در منطقه جنگلی گویجه بئل شهرستان اهر، افزود: برای پیشگیری از طغیان جمعیت آفات پروانه دم قهوه‌ای و ابریشم باف ناجور در بهار و تابستان سال آینده، طرح مقابله مکانیکی با این آفات در زمستان امسال اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در اجرای این طرح از ظرفیت مردم بومی استفاده می‌کنیم، افزود: این طرح اکنون در حال اجرا است و تا اواخر فروردین سال آینده اجرای آن ادامه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که پایش جنگل‌های ارسباران برای پیشگیری از طغیان آفات اجرا می‌شود، ادامه داد: طی سال گذشته در ۵۳ هزار ۲۶۸ هکتار از جنگل‌های ارسباران عملیات پایش را انجام دادیم و در نقاط آلوده و شناسایی شده با اجرای عملیات کنترلی با آفات مبارزه کردیم و اجرای این طرح در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در ۱۵۰۰ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان اهر نقاط آلوده شناسایی شده و طرح مقابله مکانیکی با آفات در این منطقه در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دخالت‌های انسانی در اکوسیستم طبیعی جنگل‌ها را عامل بروز آفات و از کنترل خارج شدن آن‌ها دانست و افزود: همکاران ما در منابع طبیعی استان با تشدید نظارت‌ها در مناطق جنگلی استان با هر گونه دخل و تصرف در جنگل‌های آذربایجان شرقی برخورد قانونی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});