• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

تجربه تلخ باسمنج تکرار نشود /تصمیمات جرقه ای به ضرر شهر و منطقه است

  • کد خبر : 92264
  • 30 دی 1401 - 16:25
تجربه تلخ باسمنج تکرار نشود /تصمیمات جرقه ای به ضرر شهر و منطقه است
یازاکو - رییس کمسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد : نگذاریم تجربه تلخ باسمنج برای خسروشاه تکرار شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ فریدون بابایی اقدم در گفت و گو با خبرنگار یاز اکو در خصوص وظایف شورا گفت : حسب وظیفهنمایندگی و طبق ماده ۸۰ بند ۳۴، بررسی و طرح های توسعهشهری،  جز وظایف قانونی شورا است.

وی گفت: موضوعی که نگرانی برای شورا  ایجاد میکندتقسیمات سیاسی ای است که با محدوده و حریم شهری پیونددارد. قانون به تعاریف حریم  و بحث تقسیمات سیاسی اشارهمیکند.

بابایی اقدم با اشاره به تجربه تلخ در دولت قبل بیان کرد: باجدا سازی باسمنج از تبریز تغییراتی در شهر ایجاد شد. اگر  در آن مقطع حساسیت های لازم و اقدامات پیشگیرانه لازملحاظ می شد و منفعلانه عمل نمی کردیم،  اکنون آن اتفاق نمیافتاد.

وی در خصوص جداسازی خسروشاه از تبریز گفت : با شکلگیری و جدا سازی خسروشاه از شهر تبریز علاوه بر نقطهشهر و نقاط شهری، روستاهای اطراف نیز مشمول این جداییخواهد شد.

وی ادامه داد: جدایی خسروشاه نگرانی هایی برای ما ایجادمیکند مبنی بر اینکه ممکن است شهر های کوچکی که در بیخگوش تبریز هستند مثل، خلجان و سردرود هم از شهر تبریز جدا شوند. شورا وظیفه دارد که جلوی تصمیمات غلط سیاسیای را  که برای موقعیت و رتبه ی شهر تبریز اثر منفی میگذارد، بگیرد.

بابایی اقدم با اشاره به برآورد جمعیتی شهر تبریز در سال۱۳۳۰ عنوان کرد: شهر تبریز درسال ۱۳۳۰،جمعیتی برابر با تهران و در سال۳۵ دومین شهر و در سال ۴۵ سومین شهر پرجمعیت محسوبمی شد .

وی افزود: از سال ۴۵ با افول جمعیت روبه رو هستیم که با اینقلع و قمع هایی که رخ داده است بعد از کرج رتبه ۶  جمعیتیرا دارا می باشد .

این عضو شورا تاکید کرد: در وحله ی اول وظایف شورا و درمرحله ی بعد حفظ شان تبریز است که نگرانی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه شاهد افول تبریز نباشیمو اگر چنین برنامه هایی در نطفه خفه شود، کار به این مراحلنمی کشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یاز اکو مبنی بر اظهار بیاطلاعی فرمانداری در مورد جداسازی خسروشاه از تبریزگفت: استانداری آذربایجان شرقی نقطه نظرات اولیه خود رابیان کرده است شاید از فرمانداری نظری نخواسته است کهبی اطلاع هستند .

وی خاطر نشان شد: از رسانه ها در خواست دارم این بحثتبریز است و انتظار داریم به جد فضاسازی  شود چرا کهتصمیمات جرقه ای به ضرر شهر و منطقه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});