• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

۱۵ مدرسه اتاقکی هشترود نیمه اول امسال تعیین تکلیف می شوند

  • کد خبر : 100725
  • 17 فروردین 1402 - 14:45
۱۵ مدرسه اتاقکی هشترود نیمه اول امسال تعیین تکلیف می شوند
یاز اکو - فرماندار هشترود با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی این شهرستان با ۵.۸۶ متر از متوسط کشوری و استانی بالاتر است، گفت: ۱۵ مدرسه کانکسی(اتاقکی) در این شهرستان وجود دارد که بر اساس اعلام اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی تا مهرماه امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا توری روز پنج‌شنبه اظهار کرد: مدارس کانکسی(اتاقکی) در سرمای طاقت‌فرسای این شهرستان شرایط بسیار نامساعدی برای تحصیل دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و خبر برچیده شدن مدارس کانکسی (اتاقکی) مستقل و بالای ۱۰ دانش‌آموز آذربایجان شرقی در سال جاری بسیار مسرت‌بخش است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه هشترود با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد، اضافه کرد: بر اساس آنچه که در این جلسه اعلام شد، مهرماه امسال ۶۶ مدرسه کانکسی(اتاقکی) مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز استان برچیده می‌شود و سال آینده هم مدارس اتاقکی بالای ۱۰ دانش‌آموز در اولویت قرار می‌گیرد.

۲۵ مدرسه به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارد

فرماندار هشترود گفت: ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارند.

«توری» اظهار کرد: به ویژه مدارس «فاطمیه(س)» و شهید رجایی در مرکز شهر هشترود از شرایط بد فیزیکی برخوردار هستند و اولیاء حاضر به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نیستند.

وی از راکد ماندن کارهای ساختمانی ساخت مدارس روستای «قویون‌قشلاقی» و «دیزج‌ علیقلی بیگ» انتقاد کرد و افزود: اداره‌کل نوسازی و خیران باید این مدارس را تا مهر امسال به آموزش و پرورش هشترود تحویل دهند.

«توری» همچنین این را هم بیان کرد که متاسفانه سالن ورزشی روستای «ذوالبین» با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر عدم تامین اعتبار تعطیل شده است.

بر اساس این گزارش، ۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه‌تمام از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافته و فصلی نو در زمینه مدرسه‌سازی رقم زده است.

بر اساس اعلام مسئولان، اکنون ۲۶۵ طرح با هزار و ۲۲۹ کلاس درس در سطح استان در دست اجراست که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});