• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در گفتگوی اختصاصی با یاز اکو مطرح کرد:

مشکل مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه را حل می‌کنیم/ایجاد و توسعه‌ی سومین تفرجگاه بزرگ استان در شهر جدید سهند

  • کد خبر : 9246
  • 11 فروردین 1400 - 14:10
مشکل مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه را حل می‌کنیم/ایجاد و توسعه‌ی سومین تفرجگاه بزرگ استان در شهر جدید سهند
یاز اکو - عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری یاز اکو گفت: توجه به گردشگری و تعریف کارکرد گردشگری برای شهر جدید سهند از ابتدای احداث این شهر مدنظر بوده است. برخورداری از ظرفیت بالای زیست‌محیطی و همجواری با منطقه‌ی خوش آب و هوای اسکو و قرار گرفتن در مسیر یکی از پرترددترین مقاصد گردشگری استان، همگی نشانگر توجه به کارکرد گردشگری و زیست‌پذیری در مکان‌یابی و توسعه‌ی شهر سهند است.

وی تصریح کرد: در دهه‌ی سوم از احداث و توسعه‌ی شهر جدید سهند و ورود بحث مساکن مهر و احداث بیش از ۳۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر موجب شد اولویت‌ها به سمت تامین زیرساخت‌های مساکن مهر تغییر کند. اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر در طول هشت سال طبیعتاً مسائل و مشکلات و نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود را مطالبه می‌کند.

ایجاد و توسعه‌ی سومین تفرجگاه بزرگ استان در شهر جدید سهند

وی افزود: با این وجود تلاش کرده‌ایم تا با توسعه‌ی فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی، مذهبی و پارک و فضاهای سبز و گذران اوقات فراغت همچون توسعه‌ی مجموعه‌ی ۴۰۰ هکتاری تفریحی و گردشگری هشت بهشت به عنوان سومین تفرجگاه بزرگ استان که فاز اول آن در حدود ۷۰ هکتار جزو برنامه‌ی هدف ما بود با ایجاد زمین‌های فوتبال، تنیس، باشگاه سوارکاری، آمفی‌تئاتر، فرهنگسرا و عمارت منحصر به فرد هشت بهشت که در حال احداث است، گام‌های موثری در این راستا برداریم.

وی با بیان اینکه با بهسازی و طراحی المان‌های ارزشی و فولکلور و ایجاد جاذبه‌های بصری در طراحی بناها و مساجد، سعی کردیم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهر را سبب شویم، ادامه داد: ایجاد ۵ باغ-محله با تراکم کمِ ساختمانی، برای تقویت زیست‌پذیری و افزایش مطلوبیت سکونت در شهر، فاز ۵ شهر جدید سهند که با همت مسئولان استانی تصویب شده است، به عنوان بزرگترین باغ ویلا با طراحی ویژه‌ی شهری به شکل سبز خواهد بود. انجام مطالعات خاک‌شناسی برای احداث پارک‌های چند هکتاری در این شهر از دیگر برنامه‌های شرکت عمران برای تغییر چهره‌ی شهر و بازگشت به رسالت اصلی شهر جدید سهند است.

مصطفوی در ادامه از احداث مجموعه‌ی ‌ورزشی با وسعت بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع در فاز دو شهر جدید سهند و افزوده شدن آن به فضاهای ورزشی شمالغرب کشور خبر داد.

نگاه ویژه به صنایع دستی در شهر جدید سهند

مصطفوی از پروژه‌ی مشارکتی بازارچه‌ی صنایع دستی به عنوان یک طرح ویژه و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته خبر داد و گفت: این پروژه جزو پروژه‌های با عملکرد تجاری- خدماتی در فاز سه شهر سهند است و در زمینی به مساحت ۲ هکتار طراحی و تصویب شده و آماده‌ی برگزاری فراخوان عمومی برای جذب سرمایه‌گذار و احداث این مجموعه هستیم.

سهند صاحب گذرگاه‌های فرهنگی-اجتماعی خواهد شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با تاکید بر نگاه ویژه به مقوله‌ی فرهنگ و حوزه‌های اجتماعی در این شهر، از طرح احداث گذرهای فرهنگی-اجتماعی در میادین این شهر خبر داد.

وی گفت: آنچه یک شهر را پویا و زنده می‌کند توجه به بحث های فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه‌ی عمرانی است و خوشبختانه بحث جذب سرمایه‌گذار در این ارتباط حل شده و بزودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

مسکن مهر خبرنگاران به‌زودی تحویل داده خواهد شد

دکتر عباس مصطفوی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، با بیان اینکه ۱۷۷ واحد از مساکن مهر خبرنگاران و اصحاب رسانه آماده‌ی تحویل است، گفت: این واحدها مشکل انشعاب گاز و محوطه‌سازی داشتند که پیگیر حل هرچه زودتر آن‌ها هستیم و واگذاری مسکن اصحاب رسانه جزو برنامه‌های افتتاح ما در آینده‌ی نزدیک است.

وی در مورد چرایی به طول انجامیدن احداث و تحویل مساکن مهر خبرنگاران گفت: این پروژه به شکل شرکت تعاونی است و شرکت عمران به عنوان ناظر عالی این پروژه مطرح است؛ با این وجود نشست‌های متعددی با مدیران شرکت تعاونی مسکن برای تسریع در روند کارها داشته‌ایم.

وی افزود: درصددیم تا با همکاری تشکل‌های اصحاب رسانه و اعلام فراخوان از این طریق، شرکت تعاونی مسکن برای خبرنگاران فاقد مسکن تشکیل شود و در قالب طرح اقدام ملی مسکن، مشکل مسکن سایر خبرنگاران و اصحاب رسانه را حل کنیم.

۱۴۰۰ سال شکوفایی شهر سهند در تمام عرصه‌های عمرانی و فرهنگی و ورزشی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: در سال جاری ۹۹ پروژه را براساس نیازسنجی ها و کم و کاستی‌های موجود شهر جدید سهند برنامه‌ریزی کرده‌ایم که خوشبختانه تا به امروز تعداد ۹۵ پروژه و طرح، تبدیل به قرارداد شده‌اند.

وی یادآور شد: این اتفاق بزرگی در سال جهش تولید بود و مطمئنیم به‌زودی آثار و نشانه های این حرکت عظیم را در شهر جدید سهند شاهد خواهیم بود. باید اذعان داشت مجموعه‌ی شرکت عمران “خواستن توانستن است” را در عمل به نمایش گذاشته است.

مصطفوی در ادامه تاکید کرد: شهر جدید سهند را با ۵۸ میلیارد تومان بدهی و پروژه‌های نیمه تمامی که متوقف شده بودند را تحویل گرفته بودم ولی در حال حاضر همگی آن ها فعال شده و اکثرا به اتمام رسیده و باقیمانده نیز در دست اتمام است. در حال حاضر این شهر جزو برترین شهر جدید در بین شهرهای جدید کشور است و در آخرین نظرسنجی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور نیز، شهر جدید سهند به اتفاق شهر جدید صدرا مقام نخست را در بین شهرهای جدید کشور به دست آورده است و در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این شهر جذب شده است.

وی تاکید کرد: این دستاورد عظیم نشانگر ظرفیت بالای این شهر و نتیجه‌ی برنامه‌ریزی‌ها و جدیت مجموعه در نیل به اهداف و ماموریت های تعریف شده است.

مصطفوی ابراز امیدواری کرد تا شهر سهند با تداوم شرایط فعلی در پایان سال ۱۴۰۰ شاهد شکوفایی چشمگیری در تمام عرصه‌ها و زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دورنمایی برای تامین هزینه‌ی اجتماعی احداث و نگهداری پروژه‌ها تبیین کرده‌اید، خاطرنشان کرد: شیوه‌ی اداره‌ی شهر در شهرهای جدید به شکل درآمد-هزینه است. درآمد از شهر صرف شهر خواهد شد و معتقدم لازمه‌ی تحقق اهداف تعیین شده، توسل به مدیریت هوشمند و دوراندیش در مدیریت هزینه‌ها براساس اولویت‌ها و نحوه و زمان آن‌هاست.

آزادراه تبریز- سهند قربانی نگاه مغرضانه شد

مصطفوی، با بیان اینکه عمده وظیفه و هدف من از زمان قبول مسئولیت در شرکت عمران شهر جدید سهند، اتمام پروژه اساسی و پر اهمیت آزادراه تبریز- سهند بود، افزود: با لطف و عنایت خداوند و تلاش و تعامل ارزشمند همکاران شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و مسئولان استانی در دوم دی ماه سال ۱۳۹۹ این مطالبه‌ی چندین ساله و به حق مردمی تحقق یافت.

وی با ابراز تاسف از حاشیه‌های پیش آمده پس از گشایش آزادراه تبریز –سهند گفت: این حجم از هجمه به عملکرد شرکت عمران باعث تاسف و دلسردکننده است. متاسفانه آنچه شاهد بودیم پس از افتتاح آزادراه، عواملی به جای تمرکز بر ابعاد مثبت قضیه و تبیین نقش غیر قابل انکار آن در توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی منطقه‌ی شهری شهرستان اسکو به عنوان یک زیرساخت اساسی، به موارد غیراساسی پرداخته و شیریتی این اتفاق بزرگ را بر کام شهروندان محترم تلخ کردند. معتقدم این آزادراه به‌شدت قربانی نگاه و حاشیه‌های مغرضانه شد. این چه نگاهی است که در آن همه‌ی زیبایی‌ها را کنار می‌گذاریم و به دنبال بزرگ‌نمایی کمبودهای قابل حل هستیم. اینکه راننده‌ای با بی‌احتیاطی و سرعت غیرمجاز تصادف می‌کند آیا تقصیر آزادراه است؟

وی با طرح این پرسش که باید پرسید چه انگیزه و هدفی در پشت پرده‌ی ترویج بدبینی و یاس و ناامیدی در بین مردم فهیم سهند وجود دارد، افزود: عملکرد شرکت عمران در همه زمینه ها شفاف است و اسناد و مدارک مربوط به تمامی فرایندهای انجام کارها و جزئیات اجرایی پروژه ها قابل دسترس عموم است.

وی شهروندان شهر جدید سهند را انسان‌هایی فرهیخته توصیف کرد و از آن‌ها خواست با رعایت جانب انصاف، تفاوت‌ها و رویدادهای شهر سهند در سه سال گذشته را رصد و ارزیابی کنند.

وی از عقد قرارداد و تعیین پیمانکار برای تامین روشنایی آزادراه تبریز-سهند خبرداد و افزود: به‌زودی عملیات اجرایی تامین روشنایی مسیر در کیلومتر ۵ از طرف شهر جدید سهند شروع خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشارکتی بودن پروژه‌ی آزادراه، روشنایی ۱۵ کیلومتر باقی مانده براساس رایزنی‌های صورت گرفته و تعهد شریک پروژه تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تامین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=9246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});