• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ضرب الاجل برای اتمام خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 92533
  • 02 بهمن 1401 - 12:30
ضرب الاجل برای اتمام خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه
یاز اکو - دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اتمام هرچه زودتر طرح‌های انتقال آب به دریاچه گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و انتقال آب آن به دریاچه باید تا سه هفته آینده به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد صادق معتمدیان در جلسه کارگروه استانی احیای دریاچه ارومیه با انتقاد از وضعیت اجرایی طرح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب آن به دریاچه، اظهار کرد: اعتبارات این طرح تمام و کمال پرداخت شده و هیچ عذری در تاخیر اتمام این پروژه پذیرفتنی نیست.

وی‌ با بیان اینکه مدیران نباید با کاغذ بازی سبب اتلاف وقت شوند، افزود: شخص رییس جمهور پیگیر احیای دریاچه ارومیه به عنوان یک مطالبه عمومی‌ است و در همین راستا مدیران باید در شان و حد و اندازه دولت و به صورت جهادی وارد میدان شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: منتظر انتقال آب طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه در بهمن ماه هستیم و در همین راستا اگر نیاز باشد باید ۲۴ ساعته کار شود.

طرح‌های نجات دریاچه باید منجر به بهبود معیشت کشاورزان شود

معتمدیان با تاکید بر ضرورت اجرای اصلاح الگوی کشت برای نجات دریاچه ارومیه گفت: طرح‌های نجات دریاچه نه تنها باید مانعی برای آسیب رسیدن به معیشت کشاورزان باشد، بلکه باید معیشت آنان را تقویت کند.

وی اضافه کرد: به طور مثال، پسته ۴۰ درصد کمتر از سیب آب مصرف می‌کند و ارزش افزوده آن ۱۲ برابر بیشتر از سیب است که همین مورد اگر به درستی به اطلاع کشاورزان برسد هم می‌تواند منجر به کاهش مصرف آب و هم افزایش درآمد کشاورزان شود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه احیای دریاچه بدون مشارکت مردم ممکن نیست، یادآور شد: مراکز خدمات روستایی و رسانه‌ها می‌توانند در آگاهی بخشی به مردم بسیار موثر باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});