• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

کاهش ۵۴ درصدی بارش در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 92690
  • 03 بهمن 1401 - 14:00
کاهش ۵۴ درصدی بارش در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش‌ در سال آبی جاری در این استان ۵۴ درصد معادل ۵۵.۳ میلی متر نسبت به سال آبی گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حبیب عبدلی، روز دوشنبه با اشاره به اینکه میانگین بارش از اول مهر تا بهمن سال جاری در این استان ۴۶.۴ میلی متر ثبت شده است، افزود: میزان بارش از اول مهر تا اول بهمن سال گذشته ۱۰۱.۷ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال آبی جاری میزان بارش در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت نیز ۵۰.۴ درصد معادل ۴۷ میلی متر کاهش یافته است، اظهار داشت: در این بازه زمانی در بلند مدت ۹۳.۵ میلی متر بارش در استان روی داده بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۰.۷ میلی متر بوده که از اول مهر تا اول بهمن سال آبی جاری ۱۴.۹ درصد از بارش یک سال آبی تامین شده است.

عبدلی، ادامه داد: از اول مهر تا اول بهمن امسال بیشترین بارندگی از شهرستان مراغه به میزان ۷۴.۶ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان جلفا به میزان ۲۷.۷ میلی متر گزارش شده است.

وی یادآوری کرد: میزان بارش در مراغه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۸۵.۵ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۴۴ میلی متر کاهش یافته است و در جلفا نیز نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۴۰ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۴۹ میلی متر کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در این بازه زمانی ۳۸.۷ میلی متر و در بلند مدت ۷۸.۲ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در این مدت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۴۷.۴ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۳۹.۵ میلی متر کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=92690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});