• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

باید با سرعت پیشرفت‌های رسانه‌ای منطبق شویم

  • کد خبر : 93016
  • 06 بهمن 1401 - 14:30
باید با سرعت پیشرفت‌های رسانه‌ای منطبق شویم
یاز اکو - مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشرفت‌ها و تحولات سریع در حوزه رسانه‌ای در جهان، گفت: باید بتوانیم خود را با سرعت پیشرفت‌های رسانه‌ای منطبق کرده و به روز عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اکبر رضایی تبریزی، پنجشنبه ششم بهمن ماه، در دیدار با سرپرست و اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان این‌که برای انجام کارها باید بر مبنای علم حرکت کنیم، چراکه بدون توجه به علم نمی‌توان به نوآوری و خلاقیت رسید، اظهار کرد: امروزه هدایت دنیا بر اساس علم بوده و از سویی این علم با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است که اگر تلاش نکنیم، قطعا عقب خواهیم افتاد.

وی با قدردانی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه علم، یادآور شد: از زحمات انجام شده در حوزه علمی قدردانی می‌کنیم، چراکه این فعالیت‌ها باعث می‌شود تا نهاد علمی بتواند در عرصه سیاست و مملکت داری بین المللی پیشرفت کرده و حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که پیشرفت‌های بسیاری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده که با پیشرفت‌های حاصله در سایر کشورهایی که تجربه انقلاب دارند، قابل قیاس نیست، بیان کرد: در این رابطه می‌توان به تجربه‌ انگلیس اشاره کرد؛ چراکه بعد ظهور انگلیس جدید حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد تا این کشور به مرحله صنعتی شدن برسد و این درحالی است که انگلیس هیچ مانع و دشمنی پیش‌رو نداشت، اما سرعت پیشرفت در انقلاب اسلامی ایران با تمام مشکلات از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم‌ها، فشارهای حداکثری و توطئه‌ها باز هم در حد بالایی قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به پژوهش‌ها و مقالات پیتر شولاتر مبنی بر متفاوت بودن انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، اصل لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده و خوف استکبار جهانی نیز از همین‌روست، چراکه لیبرال دموکراسی نمی‌تواند همانند آن چیزهایی که انقلاب اسلامی به بشریت ارائه کرده، فراهم کند.

وی ادامه داد: پیتر شولاتر در پژوهش‌های خود تصریح کرده تا سال ۲۰۳۰ خیزش‌های ایدئولوژیک در سراسر دنیا اتفاق خواهد افتاد که مدیریت آن با ایران خواهد بود، لذا دولت‌ها باید ایران را به عنوان یک شریک استراتژیک داشته باشند تا بتوانند حداقل بخشی از خیزش‌ها را در دست بگیرند، از این رو مجبور به اعمال فشارهای اقتصادی هستند که تنها نقطه آسیب پذیر ایران است، تا به عنوان شریک در نظام جدید بین‌المللی که شولاتر در پی طراحی آن است، با ایران کنار بیایند.

وی با تاکید بر این‌که فضای رسانه‌ای در سطح جهان بسیار متغیر بوده و هر لحظه در حال تغییر و تحول است، ادامه داد: یکی از چالش‌های اصلی ما این است که بتوانیم منطبق با سرعت پیشرفت‌های رسانه‌ای عمل کنیم؛ در حوزه سخت افزار و نرم افزار نیز مشکلاتی داریم و این چالش‌ها باعث می‌شود تا شبکه‌های ماهواره‌ای ما با فشار دشمنان بر روی صاحبان ماهواره‌ها قطع شده و حرف‌هایمان در جهان شنیده نشود.

رضایی تبریزی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که بزرگترین مشکل ما در حوزه تولید محتوا، ظرافت پرداخت است که متکی به نیروی انسانی بوده و در این رابطه ضعف داریم، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار مهم بوده و مجموعه‌ای که در آنجا تربیت می‌شود، بسیار حائز اهمیت است و باید در این رابطه تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که در حوزه نرم افزاری نیز سرعت تغییرات رسانه‌ای بسیار بوده و تا بخواهیم حرکت کنیم، کار از کار می‌گذرد که تلاش علمی در این زمینه بسیار مورد نیاز است، ادامه داد: در کنار جهاددانشگاهی و طرح رسانه‌ای ارائه شده هستیم تا با هم‌افزایی و همکاری در حوزه انتشار و تولید محتوا گام‌های موثری برداشته شود.

وی با بیان این‌که در مسیر جهادرسانه‌ای تلاش خواهیم کرد همکاری بیشتر با مجموعه جهاددانشگاهی داشته باشیم، ادامه داد: در حوزه علمی نیز باید برنامه‌ریزی کرده و فعالیت‌های علمی انجام شده در جهاددانشگاهی را به مخاطبان عرضه و معرفی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که تلاش‌های انجام شده در جهاددانشگاهی در آینده و در ماهیت ایدئولوژیکی انقلاب اسلامی خود را نشان خواهد داد، گفت: کارهایی که فعالان جهادی عرصه علم می‌کنند قطعا به شکوفایی رسیده و شاهد پیشرفت‌های عظیم در این رابطه خواهیم بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد همکاری‌های بین دو مجموعه گسترش یافته و در راستای اهداف عالیه جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های شهدا گام‌های موثری برداریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});