• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اتحادیه اروپا سقف قیمتی برای فرآورده های نفتی پالایشگاه روسیه ارائه کرد

  • کد خبر : 93152
  • 08 بهمن 1401 - 12:45
اتحادیه اروپا سقف قیمتی برای فرآورده های نفتی پالایشگاه روسیه ارائه کرد
یاز اکو - کشورهای اتحادیه اروپا در نظر دارند سقف قیمت 100 دلار برای هر بشکه گازوئیل و 45 دلار برای هر بشکه سوخت مایع که از فرآورده های نفتی پالایشگاه روسیه است، اعمال کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، اتحادیه اروپا که تحریم آن بر فرآورده های نفتی پالایشگاه روسیه از ۵ فوریه اجرایی می شود، برای محدود کردن قیمت این محصولات اقدام کرده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا ، با هدف قرار دادن درآمدهای نفتی روسیه ، به کشورهای عضو، همراه با کشورهای G7، پیشنهاد کرد که دو قیمت سقف متفاوت را به عنوان محصولات پالایشگاهی با ارزش و کم ارزش برای روسیه اعمال کنند.

در این زمینه، اتحادیه اروپا سقف قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه گازوئیل و نفت سفید روسیه و ۴۵ دلار در هر بشکه برای نفت کوره ارزان‌تر و فرآورده‌های نفتی رنگ روشن، خواستار شد.

اتحادیه اروپا و گروه ۷ محدودیت هایی را بر صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده روسیه اعمال می کنند.

اتحادیه اروپا خواستار آن شد که این سقف قیمت‌ها از تاریخ ۵ فوریه، زمانی که تحریم‌های اتحادیه بر فرآورده‌های نفتی پالایش شده روسیه اجرایی می‌شود، اجرایی شود.

بنابراین، اتحادیه اروپا و G7 محدودیت هایی را بر صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده روسیه به کشورهای ثالث اعمال خواهند کرد.

به این ترتیب شرکت های کشورهای غربی تنها در صورتی می توانند به صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده از روسیه خدمات ارائه دهند که فرآورده مورد نظر زیر سقف قیمت تعیین شده فروخته شود.

در این مرحله، پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا توسط نمایندگان کشورهای عضو بررسی می شود. برای اجرایی شدن سقف قیمت، موافقت متفق القول کشورهای اتحادیه اروپا ضروری است.

تحریم و سقف قیمت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا اجرایی شد

پس از دستیابی به اتفاق آرا در اتحادیه اروپا، از کشورهای G7 نیز خواسته می شود که به سقف قیمت بپیوندند.

از سوی دیگر، تصمیم کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت حمل شده از طریق دریا از روسیه و تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه از ۵ دسامبر آغاز شد.

اگر نفت روسیه با قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده به کشورهای ثالث فروخته شود، شرکت های کشورهای G7 و اتحادیه اروپا نمی توانند خدمات مختلفی مانند حمل و نقل، بیمه و دلالی این نفت را ارائه دهند. برای ارائه این خدمات، نفت روسیه باید زیر سقف قیمت معامله شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});