• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

اردوغان: ترکیه تولید طلا را برای کاهش واردات افزایش می دهد

  • کد خبر : 93186
  • 08 بهمن 1401 - 14:15
اردوغان: ترکیه تولید طلا را برای کاهش واردات افزایش می دهد
یاز اکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه معدن طلای جدید افتتاح شده در غرب آناتولی به تدریج سالانه 6.5 تن طلا تولید خواهد کرد، گفت: ترکیه تلاش خود را برای تولید طلای بیشتر به منظور کاهش واردات افزایش خواهد داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، وی گفت: تولید طلای ما که در سال ۲۰۰۰ تقریباً صفر بود، رکورد تاریخ ترکیه را با ۴۲ تن در سال ۲۰۲۰ شکست.

وی افزود:طبق داده‌های پنج سال گذشته، میانگین تولید طلای ترکیه حدود ۳۵ تن است.

اردوغان گفت: ترکیه از زمان روی کار آمدن حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) حدود ۴۵۵ تن طلا در ۱۶ معدن مختلف استخراج کرده است وبا اکتشافات جدید قصد داریم تولید خود را افزایش دهیم چرا که این مهم از نظر تراز تجاری خارجی مهم است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه طلا به همراه نفت بیشتر کالایی است که ترکیه وارد می کند، قول دادبا بهره مندی بیشتر از ذخایر ملی، وابستگی این کشور به منابع خارجی را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: صادرات مواد معدنی ترکیه در سال گذشته با افزایش ۹٫۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۶٫۵ میلیارد دلار رسید و رکورد تاریخ جمهوری را در این زمینه شکست.

وی افزود: ما سهم صنعت معدن خود را در تولید ناخالص داخلی از ۱۱ میلیارد لیر ترکیه به ۹۳ میلیارد لیر در ۱۴ سال گذشته افزایش داده ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=93186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});