• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

کمک آژانس صادرات بریتانیا برای تامین مالی بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی ترکیه

  • کد خبر : 38101
  • 24 آبان 1400 - 18:40
کمک آژانس صادرات بریتانیا برای تامین مالی بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی ترکیه
یاز اکو_یک آژانس صادراتی بریتانیا برای بزرگترین تاسیسات خورشیدی ترکیه در استان قونیه مرکزی تامین مالی خواهد کرد تا برق حدود 2 میلیون خانوار ترک را تامین کرده و از انتشار 1.5 میلیون تن کربن جلوگیری می کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح ،آژانس اعتبار صادرات بریتانیا اعلام کرد : بیش از ۲۱۷ میلیون پوند انگلیس (۲۹۱٫۰۴ میلیون دلار) از حمایت دولت برای ساخت بزرگترین تاسیسات خورشیدی ترکیه ارائه می کند.

پروژه ۱٫۳۵ گیگاواتی کاراپینار خورشیدی ترکیه پس از تکمیل در اواخر سال ۲۰۲۲، برق پاک را به حدود ۲ میلیون خانوار ترک تحویل خواهد داد.

آن ماری ترولیان، وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس گفت: با بیش از ۲۰۰ میلیون پوند حمایت، ما به تامین انرژی خورشیدی به ۲ میلیون خانوار ترکیه کمک می‌کنیم.
کمک مالی این شرکت، سایر کشورها را تشویق می‌کند تا در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند و بازارهای جدیدی را برای کسب‌وکارهای بریتانیا باز می‌کند که به بهبودی مبتنی بر مشاغل سبز کمک می‌کند.
ترکیه در حال حاضر با ۷۱۵۴ مگاوات ظرفیت خورشیدی در رتبه سیزدهم جهانی و هفتم در اروپا قرار دارد.

 

کنسرسیوم Kalyon-Hanwha اولین مناقصه مناطق منابع انرژی تجدیدپذیر انرژی خورشیدی را در ۲۰ مارس ۲۰۱۷ برای ساخت نیروگاه درکارپینار ترکیه با قیمت ۶٫۹۹ سنت در هر کیلووات ساعت برنده شد. 

با این حال، Hanwha از پروژه خارج شد ویک شرکت چینی جایگزین ان شد.

پنل های فتوولتائیک در کارخانه توسط کارخانه فناوری های خورشیدی Kalyon در آنکارا تولید می شود که در ۱۰ اوت ۲۰۲۰ توسط رئیس جمهور رجب طیب اردوغان افتتاح شد .

 این اولین مرکز تولید پنل خورشیدی کاملاً یکپارچه در جهان است که تمام مراحل تولید پنل خورشیدی از جمله تحقیق و توسعه را زیر یک سقف جمع کرده است.

بیانیه این سازمان اضافه کرد: این نیروگاه سالانه از انتشار ۱٫۵ میلیون تن کربن جلوگیری می کند و تا پایان سال ۲۰۲۲ سهم انرژی خورشیدی در کل تولید انرژی ترکیه را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

آژانس اعتبار صادراتی بریتانیا یک بخش دولتی است که در کنار وزارت تجارت بین‌الملل به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی و عملیات آن کار می‌کند.

سهم انرژی خورشیدی در کل تولید برق ترکیه در دوره ژانویه تا جولای ۴٫۲ درصد با ۸ میلیارد کیلووات ساعت تولید بوده است. مجموع تولید برق در این مدت به ۱۸۸٫۸ میلیارد کیلووات ساعت رسید.
اگرچه ترکیه با ۷ و نیم ساعت آفتابی در روز یکی از کشورهایی است که دارای بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی است، اما هنوز از پتانسیل آن استفاده نشده است.
ترکیه در تلاش است تا تولید خود را از انرژی های تجدیدپذیر افزایش دهد زیرا این کشور به شدت به سوخت های فسیلی وارداتی وابسته است.

در مقایسه با سایر منابع تجدیدپذیر مانند نیروگاه های آبی و بادی نیروگاه های خورشیدی یکی از جدیدترین منابع انرژی کشور از نظر تاسیسات است.
اولین نیروگاه با ظرفیت خورشیدی حرارتی در استانبول با ظرفیت ۵۰۰ کیلووات (KW) در سال ۲۰۱۳ ساخته شد.
ظرفیت خورشیدی در سال ۲۰۱۴ به ۴۰٫۲ مگاوات رسید، در سال ۲۰۱۵ به ۲۴۸٫۸ مگاوات رسید و در سال ۲۰۱۷ به ۳۴۲۰ مگاوات رسید.
در سال ۲۰۱۹، این ظرفیت به ۵۵۹۵ مگاوات و در سال ۲۰۲۰ به ۶۶۶۷ مگاوات افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});