• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

ضرورت جرم‌انگاری تخلفات ساختمانی

  • کد خبر : 95909
  • 01 اسفند 1401 - 12:45
ضرورت جرم‌انگاری تخلفات ساختمانی
یاز اکو - رئیس سازمان‌نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی بر ضرورت جرم انگاری تخلفات ساختمانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با موضوع بررسی وضعیت شهر تبریز از نظر مقاومت و فعالیت گسل شمالی تبریز امروز با حضور نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اداره کل مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران شهرداری و سازمان زمین شناسی شمالغرب برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی درس آموخته ها و تجربیات اخذ شده از زلزله های خوی ، ترکیه و سوریه، در خصوص آخرین وضعیت تاب آوری شهر تبریز در برابر زلزله های احتمالی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، دیزجی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به دلایل خرابی در زلزله های اخیر در کشورهای ترکیه و سوریه که اکثراً به جهت عدم رعایت مقررات ملی ساختمان صورت گرفته است، افزودن تا زمانی که تخلفات ساختمانی، جرم انگاری نشود، نمی‌توان جلوی آن را گرفت و متاسفانه هر روز شاهد افزایش این تخلفات خواهیم بود.

وی ضرورت رعایت حداقل های آیین نامه ای (بویژه استاندارد ۲۸۰۰)، لزوم توجه ویژه به اتصال اجزای غیر سازه ای(دیوارها ، تیغه ها و نما) به سازه اصلی، استفاده از مجریان، پیمانکاران (و عوامل اجرایی ساختمانها) دارای صلاحیت و مجوز فعالیت در احداث ساختمانها، اهمیت به آموزش و فرهنگ سازی عمومی و ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان و صدور پروانه ساختمانی به نام مجری به جای مالک را از مهمترین اقدامات جهت کاهش تخلفات و جلوگیری از ایجاد خسارت های مالی و جانی در زلزله های آتی اعلام کرد.

در این نشست فرصتی شد تا در خصوص لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین ساختمان سازی از جمله سیستمهای جداگر و میراگر لرزه ای بحث و تبادل نظر گردید که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد اقدامات اساسی و عملی از سوی مدیریت شهری در افزایش تاب آوری شهر تبریز در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=95909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});