• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

اعتبار ناچیزی برای مرمت بنای تاریخی زنجان اختصاص می‌یابد

  • کد خبر : 96062
  • 02 اسفند 1401 - 13:15
اعتبار ناچیزی برای مرمت بنای تاریخی زنجان اختصاص می‌یابد
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازار زنجان بیش از هزار باب مغازه دارد و شید بازار حدود ۵۵ هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سیدسعید صفوی با تاکید بر اینکه باید بیش از گذشته مراقب بازار سنتی و قدیمی زنجان که جزو میراث فرهنگی و تاریخی استان و کشور است باشیم، اظهار کرد: ۹ هزار مترمربع کف‌سازی به همت شهرداری و دستگاه‌های متولی انجام شده است که این کف‌سازی‌ها تا زمان تکمیل شدن پروژه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به گازکشی بازار و لزوم مراقب بیشتر کسبه، افزود: دستگاه‌های مختلفی در حفظ این میراث باارزشمند همکاری می‌کنند؛ در بخش ایمنی و جلوگیری از احتراق، سازمان آتش‌نشانی، بخش امنیت بازار نیروهای امنیتی و در رابطه با مرمت و حفاظت این اثر تاریخی مهم، میراث فرهنگی دخیل است‌.

این مسئول به تخصیص اعتبارات ناچیز دولتی برای مرمت این بنا اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این اعتبارات برای بازار اختصاص می‌آید اما امکان مرمت کامل و یک‌باره آن وجود ندارد از این‌رو سالانه این مرمت به صورت مستمر در بازار انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به مرمت‌های اضطراری و وظیفه حفاظت و حراست از بازار زنجان، اضافه کرد: وظیفه میراث فرهنگی حفاظت و مرمت این بنای تاریخی است که ضوابطی برای این گونه بناها مصوب شده است از این رو میراث در این حوزه فعال است و دستگاه‌های دیگر کمک‌کننده هستند.

صفوی با اشاره به اینکه بازار زنجان ثبت ملی شده و یک اثر بسیار ارزشمند تاریخی است، اذعان کرد: قدمت طولانی‌ترین بازار مسقف کشور به سال ۱۲۰۵ هجری قمری می‌رسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});