• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

استاندار آذربایجان شرقی بر رفع مشکل کامیون داران در مرز نوردوز تاکید کرد

  • کد خبر : 96150
  • 03 اسفند 1401 - 11:00
استاندار آذربایجان شرقی بر رفع مشکل کامیون داران در مرز نوردوز تاکید کرد
یاز اکو - استاندار آذرربایجان شرقی با اشاره به ازدحام کامیون ها در مرز نوردوز بر رفع سریع این مشکل توسط نهادهای مسئول و از طریق رایزنی با مرکز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، عابدین خرم با حضور در پایانه مرزی نوردوز و بازدید از سامانه آشکارساز (ایکس‌ری) کامیونی، بر استفاده مطلوب از این سامانه برای تسهیل تردد خودروهای باری و جلوگیری از قاچاق کالا تاکید و با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی در مرز نوردوز نصب دستگاه ایکس‌ری خودرویی بود، اضافه کرد: این نیاز در بهمن ماه امسال تامین شد و باید به شکل مطلوب از این سامانه استفاده شود تا با تسهیل در تردد خودروها، از ورود و خروج کالای قاچاق نیز جلوگیری شود.

وی اختصاص سهمیه سوخت مناسب به رانندگان کامیون‌های باری، افزایش ساعات کاری گمرک نوردوز، تامین مکان مناسب برای اسکان نیروهای مرزبانی در پایانه، استقرار پلیس راهور، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز با توجه به افزایش ترددها و ایجاد یک فروشگاه بزرگ و مجهز در این نقطه مرزی را مورد اشاره قرار داد.

خرم با قدردانی از زحمات عوامل مرزبانی، گمرک و پایانه مرزی در مرز نوردوز، گفت: رشد صادرات و تردد مسافر و کالا نشان از پویایی و تحرک در این نقطه مرزی است.

وی ادامه داد: ازدحام کامیون‌های حمل بار از مشکلات مرز نوردوز بود که گاهی مدت توقف آنها به ۱۵ روز می‌رسید و هرچند اقدامات خوبی توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان انجام شده، اما این اقدامات باید تکمیل شود تا ازدحام کامیون‌ها اتفاق نیفتد.

خرم با بیان اینکه همه عوامل مستقر در مرز نوردوز باید تسهیل کننده باشند تا به توسعه مبادلات تجاری کشور با همسایگان کمک‌ کنند و بتوانند زمینه ساز رضایتمندی حداکثری شوند، اظهار کرد: دستگاه های مستقر در مرز نوردوز باید مشکلات موجود را با پیگیری از نهادهای بالادستی رفع کنند و هرگونه مانع‌تراشی در این زمینه غیرقابل قبول است.

وی بر آراستگی ظاهری محدوده پایانه مرزی نوردوز به عنوان ویترین ورود و خروج کشور تاکید کرد و گفت: پارکینگ کامیون‌ها در سیه‌رود نیز باید به گونه ای مدیریت شود که گرهی از مشکلات پایانه مرزی نوردوز را رفع کند نه اینکه خود به مشکل جدیدی تبدیل شود.

فرماندار جلفا نیز در این بازدید با بیان اینکه اتفاقات در این منطقه روند رو به رشد و توسعه ای دارد، گفت: ایجاد و راه اندازی پارکینگ کامیون‌های باری در شهر سیه‌رود کمک بزرگی به کاهش ترافیک در نوردوز کرده است.

اسمعیل عطاپور افزود: مقرر شده است پایانه نوردوز منطقه‌بندی شود تا خودروهای باری و مسافری با آرایش قابل قبولی تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز پایانه نوردوز هم این پایانه مرزی را یکی از فعال‌ترین پایانه‌های کشور با تردد روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون و ۸۰۰ دستگاه مسافری اعلام کرد و گفت: تردد مسافر از این پایانه روزانه تا ۱۵۰۰ نفر نیز می‌رسد.

اروجعلی علیزاده افزود: امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه، دوربین‌های نظارتی و پست پلیس مرزی در محدوده سامانه ایکس‌ری هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});